به گزارش خبرآنلاین لرستان، حمیدرضا کرموند اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب لرستان درنظر دارد مقدار آب تولیدی و استحصالی که به مشترکان عرضه می کند همه بر اساس عدالت به یک نسبت از آن بهره مند شوند و هزینه میزان آب مصرفی خود را پرداخت کنند.
وی بابیان اینکه دو نوع مصرف کننده غیرمجاز آب در استان وجود دارد افزود: مشترکانی که انشعاب ندارند و امتیازی خریداری نکرده اند که از شبکه آب استفاده می کنند وهمچنین کسانی که امتیاز و کنتوردارند اما به شکل های غیرقانونی نظیر انشعاب موازی(انشعاب پشت کنتوری) و یا با دستکاری کنتور و پلمپ آن اقدام به استفاده غیر مجاز از شبکه آب می کنند که به این منظور ساز و کارهای نظارتی شدیدتری در برخورد با آنها در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان ادامه داد:طبق تحقیقات به عمل آمده در صورتی که مشترکان غیرمجاز هزینه آب مصرفی خود را پرداخت کنند بخش زیادی از مشکلات حل و بسیاری از شاخص های آب و فاضلاب تصحیح و ارتقا خواهد یافت و همچنین با کاهش آب بدون درآمد، افزایش درآمد را به دنبال خواهد داشت.
کرموند راه اندازی و پیاده کردن سیستم ارتباطی مردمی "122" را یکی از اقدامات خوب شرکت آب و فاضلاب شهری در کاهش تلفات آبی برشمرد وعنوان کرد: با ارتباط مردم با این سیستم و گزارش اتفاقات و خرابی های شبکه، شرکت به سرعت برای رفع نواقص و یا شکستگی لوله ها وارد عمل می شود که این امر باعث کاهش تلفات آب و همچنین خدمات سریع تر به مشترکان خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این شرکت با یک رویکرد تکنولوژیک از کار سنتی به سمت استفاده از تکنولوژی های جدید پیش رفته است اضافه کرد: مهم ترین کاری که در کشور در نوع خود بی نظیراست جایگزینی و هوشمند سازی شبکه های آب است که پایلوت آن در خرم آباد در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان ادامه داد: با این سیستم کامپیوتری قادر خواهیم بود فشار شبکه ها را به شکل آنلاین در خرم آباد ونیزبرای سایر شهرستان ها به شکل مانیتورینگ، کنترل و تنظیم کنیم.
وی با بیان اینکه این سیستم یک طرح و ابداع شخصی، در غالب یک مقاله برتر در دانشگاه شهید بهشتی است، افزود: این سیستم که بهترین سیستم هوشمند کشور است دراستان درحال اجرا می باشد که پیش بینی می شود شبکه آب استان حداکثر تا اوایل تابستان سال جاری به آن تجهیز و راه اندازی شود.
کرموند با اشاره به کاربرد این سیستم تصریح کرد: در این سیستم قرائت کنتور ، توزیع قبوض ، ارتباط بین مشترکان، اپراتور و اکیپ به صورت کاملا هوشمند و کامپیوتری انجام می شود و قابلیت الگوبرداری برای سایر استان ها را نیز خواهد داشت.
وی با اشاره به پروژه های اجرایی در سال 96 تاکید کرد: در بعضی از پروژه ها نظیر توسعه شبکه های جمع آوری فاضلاب در حالی که وضعیت اعتبار در این سال به شکل فاجعه آمیزی نامناسب بود بیش از ۲ برابر پیش بینی ها کار انجام شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان پایان کل پروژه هایی که در این شرکت در حال احداث است را نیازمند اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این اعتبار نسبت به اعتبارات پیش بینی شده شرکت رقم بسیار پایینی است که سیاست شرکت آب و فاضلاب لرستان بگونه ای بوده که توانسته با افزایش فعالیت خود وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را مجاب کند که یکی از استان هایی باشد که ردیف های اعتباری شناور خوبی را جذب کند.
حمیدرضاکرموند با بیان اینکه در سال 96 تعداد ۵ تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای بالای 20 هزار نفر نظیر ازنا، دورود، الشتر، نورآباد و کوهدشت احداث شده است تصریح کرد: در سال 96 کمتر از 15 میلیارد تومان کل اعتبارطرح های فاضلاب لرستان بوده است که توانستیم با تعامل وزارت نیرو و حمایت استاندار خادمی 21 میلیارد تومان اضافه بر این 15 میلیارد اعتبار را از ردیف های متفرقه برای این امر اختصاص دهیم که در واقع این رقم تخصیص یافته به لرستان یکی از بهترین رقم ها در بین استان ها بود.
وی افزود: بنای شرکت بر این است که در پروژه های تصفیه خانه فاضلاب که تا پایان تابستان کارهای اصلی ساختمانی آنها به اتمام می رسد نیمه دوم سال جاری به تجهیزات الکترومکانیکال مجهز شوند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 904379
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.