به گزارش خبرنگار ایرنا ، تهیه آب ژاول و ارتقاء و توسعه آزمایشگاه آب و فاضلاب شهری دو طرحی بود که امروز در قائمشهر به بهره برداری رسید. برای اجرای این طرح ها بیش از 350 میلیون تومان هزینه شد.
همچنین برای ساخت بوستان عمومی روستای قراخیل 250 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است .
مدیر امور آب و فاضلاب شهری قائمشهر در این مراسم گفت که برای اجرای هزینه اجرای 2 طرح این شرکت از محل اعتبارات داخلی و منابع درآمدی شرکت تامین شده است .
عبدالرضا سعیدی افزود : آنچه که امروزه در بحث کیفی آب جزء ضروریات است در این آزمایشگاه تمام ابزارها را در اختیار داریم به طوری که کلرسنجی در 16 نقطه از شهر به صورت روزانه کنترل تا از سلامت آب مطمئن باشیم .
وی بیان کرد : خوشبختانه در قائمشهر 240 نقطه کد گذاری شده و 16 نقطه به صورت مستمر و پراکنده سلامت آب کنترل می شود.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری قائمشهر همچنین با بیان اینکه در سال جاری در بخش اصلاح و توسعه شبکه یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است ، گفت که حتی یک حلقه چاه در این شهرستان حفر نشده است .
** عملیات اجرایی توسعه آب در سه شهر مازندران
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران هم در این مراسم با بیان اینکه به صورت نمادین افتتاح آب ژاول استان مازندران در این شهرستان به بهره برداری رسیده است ، گفت : در کل استان مازندران این طرح ها با هزینه ای بالغ بر 27 میلیارد تومان در بخش سرمایه ای و داخلی به بهره برداری رسیده است .
ذبیح الله ذاکری افزود : با به بره برداری از این طرح ها در استان مازندران 43 هزار و 500 خانوار از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده اند.
وی با بیان در بخش فاضلاب شهرستان قائمشهر یکی از پنج شهرستان ها در استان مازندران است که از بانک توسعه اسلامی برای اصلاح و توسعه شبکه به آن وام تعلق می گیرد ، گفت : مبلغ در نظر گرفته شده در هر یک از شهرستان ها باید ظرف چهار سال هزینه شود ، زیرا اگر این کار انجام نشود بانک توسعه اسلامی آن مبلغ وام را برگشت خواهد داد.
ذاکری همچنین با بیان اینکه از طریق پیگیری آب و فاضلاب کشور ، استاندار ، وزارت نیرو و سازمان برنامه بودجه کشور تا پایان امسال عملیات اجرایی طرح و توسعه آب و فاضلاب شهری سه شهرستان بهشهر ، نکا و گلوگاه آغاز خواهد شد ، گفت که همچنین چهار شهر دیگر مازندران شامل نور ، رویان ، ایزدشهر و فریدونکنار برای بودجه سال 97 اضافه شده است تا عملیات اجرایی ان اغاز شود .
عملیات اجرایی پارک عمومی روستای قراخیل در فضایی به مساحت 2 هکتار و برآورد اولیه 250 میلیون تومان اغاز شده است .
زنگ انقلاب هم امروز در شهرستان قائمشهر به عنوان یکی از برنامه های دهه مبارک فجر در مدرسه دخترانه فاطمیه به صدا در آمد .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.