به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا تخت شاهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در همه شهرستان های استان بخصوص مناطق زلزله زده آب با کیفیت و دارای استاندارد در شبکه جریان است و مردم می ‌توانند با خیالی آسوده از آن استفاده کنند.
وی گفت: اگر گاهی اوقات موضوع گل آلود بودن آب مطرح می شود مربوط به زمان زلزله و منابع آب است نه شبکه توزیع، چون ممکن است در منابع تامین آب کدورت آب باشد اما پس از مراحل تصفیه و اقدام های کنترلی بر روی آن، در شبکه توزیع به استاندارد لازم خود می رسد.
تخت شاهی با تاکید بر اینکه خط قرمز وزارت نیرو کیفیت آب است، افزود: آب وقتی اجازه ورود به شبکه را خواهد داشت که کنترل و کیفیت مطابق با استانداردهای بهداشت جهانی را کسب کند.
وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب از جمله دستگاههایی است که بیشترین آسیب را در زمان وقوع زلزله متحمل شده، افزود: در هفت شهر منابع تامین آب با کدورت بسیار بالایی مواجه شده بود.
مدیرعامل شرکت آبفا کرمانشاه اظهار داشت: سراب گرم منبع تامین آب شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین، خسروی، نفت شهر، سومار و 13 روستای مسیر بود که به دلیل کدورت بسیار بالای آب با مشکل آب مواجه شده بود.
وی افزود: علاوه بر کدورت آب، خط انتقال آب این شهرها نیز دچار صدمه شدید شده بود به گونه ای که بالغ بر 26 نقطه از این خطوط که انتقال آب شهرهای مذکور را تامین می کرد، دچار شکستگی شده بود.
تخت شاهی اظهار داشت: بالغ بر 500 نقطه از شبکه های شهری نیز دچار آسیب جدی شده بودند که برای امدادرسانی هرچه بهتر به مردم، 18 تیم از استانهای دیگر نیز به کمک ما آمدند و محله به محله را پیمایش و شکستگی ها را مرمت کردند.
مدیرعامل شرکت آبفا استان در ادامه از توزیع بالغ بر 2.5 میلیون بطری آب در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: در این مناطق همچنین 76 دستگاه تانکر سیار کار آبرسانی به افراد حادثه دیده را برعهده داشت.
وی گفت: از این مقدار تانکر، 25 دستگاه در خود شهر سرپل ذهاب کار توزیع آب را برعهده داشت و خوشبختانه از همان ابتدا مشکلی در تامین آب شرب مردم وجود نداشت.
تخت شاهی همچنین در خصوص مشکل دفع فاضلاب نیز اظهار داشت: تعدادی حمام و چشمه بهداشتی که برای زمان اربعین از تهران در منطقه حضور پیدا کرده بود بنابه دستور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به منطقه زلزله زده ارسال شد.
وی در پایان نصب و راه اندازی 180 دوش حمام صحرایی و 50 چشمه بهداشتی را از دیگر اقدام های صورت گرفته در مناطق زلزله زده استان بیان کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه باعث جان باختن 521 نفر و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شده است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دیدند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.