ایرج شهبازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه راه اندازی شبکه های آبرسانی روستایی مناطق زلزله زده در دستور کار جدی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه قرار دارد، افزود: منابع تولید آب در اکثر روستاهای قصرشیرین، سرپل ذهاب راه اندازی و آب وارد شبکه های آبرسانی روستاهای این شهرستان ها شده است.
وی اظهار کرد: منابع تامین آب در اکثر روستاهای قصرشیرین و سرپل ذهاب راه اندازی و آب وارد شبکه شده است اما در تعدادی از شبکه های آبرسانی روستایی سرپل ذهاب به دلیل شکستگی هایی متعددی که در شبکه وجود دارد، هنوز تعمیرات خطوط به پایان نرسیده و پایداری تثبیت نشده است.
وی با بیان اینکه اکنون 15 اکیپ تعمیرات در روستاهای آسیب دیده مشغول ترمیم شکستگی ها هستند، گفت: با ورود آب به شبکه های آبرسانی روستایی، نقاط آسیب دیده و شکستگی ها نمایان می شود و در هر نقطه که شکستگی نمایان شود، گروه های تعمیرات شکستگی ها را ترمیم و دوباره این روند را ادامه می دهند تا زمانی که تمام شکستگی ها رفع شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه ادامه داد: برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم در تمام روستاهای مناطق زلزله زده تا امروز بیش از 800 هزار بطری آب بین مردم روستاها توزیع شده و آب بسته بندی مورد نیاز به صورت مداوم و منظم از دیگر استان های کشور وارد مناطق زلزله زده می شود.
شهبازی اضافه کرد: علاوه بر توزیع آب بسته بندی، تانکرهای آبرسانی سیار طبق برنامه مدون به صورت مداوم به تمام روستاهای آسیب دیده مراجعه کرده و آب مورد نیاز را در بین اهالی تقسیم می نمایند.

**روند مطلوب تعمیرات شبکه های آبرسانی روستاهای زلزله زده
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه در ادامه گفت: مجتمع آبرسانی 21 روستایی سرابله سید صادق از توابع شهرستان سرپل ذهاب که در جریان زلزله آسیب جدی وارد شده بود، وارد مدار بهره برداری شد.
شهبازی افزود: در جریان زلزله اخیر در شهرستان سرپل ذهاب تعداد 15 نقطه شکستگی در لوله های خطوط انتقال با قطر 250 میلی متر مجتمع آبرسانی روستایی سرابله سید صادق ایجاد شده بود که با همت و کمک اکیپ های تعمیرات استان های زنجان و کرمان تمام خطوط شکسته شده ترمیم شده است.
وی افزود: 2 روز بعد از زلزله خطوط مذکور آبگیری و بعد از سالم سازی و شستشوی شبکه، مورد بهره برداری مجدد قرار گرفت.
وی اظهار کرد: تانکرهای آبرسانی سیار شرکت آبفار نیز همچنان به فعالیت خود در تمام روستاهای زلزله زده تا پایان بحران ادامه می دهد و آب مورد نیاز برای سایر مصارف در اختیار روستاییان قرار می دهند.
وی در ادامه گفت: روند در مدار قرار گرفتن شبکه های آسیب دیده از زلزله به صورت جدی پیگیری شده و هر روز شاهد در مدار قرار گرفتن تعداد زیادی از شبکه های آبرسانی روستایی خواهیم بود.
شهبازی اضافه کرد: با کمک اکیپ های تعمیرات اعزامی از سایر استان ها روند ترمیم خطوط آبرسانی سرعت بیشتری گرفته و این روند مطلوب ارزیابی می شود.
زلزله ای باقدرت 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
3033/8066خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.