به گزارش خبرآنلاین لرستان، نصراله بازگیران در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه "دست سازه های دانش آموزی" آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) و تسلیت ایام فاطمیه، گفت:معتقدم هر مراسم یا هر تریبونی که در حوزه آموزش و پرورش به عناوین مختلف برگزار یا برپا می شود ،فرصتی در اختیار ما قرار می دهد تا پیرامون مسائل دستگاه تعلیم و تربیت هم اندیشی و فرهنگ سازی کنیم.

وی با اشاره اینکه یکی از مباحثی که در آموزش و پرورش باید بیشتر به آن توجه شود بحث خلاقیت است، افزود: در آموزش و پرورش گذشته نگر و سنتی چارچوب مشخصی طراحی شده که در قالب آن دانش آموز زرنگ دانش آموزی است که بتواند نمره عالی کسب کند و در نهایت از عهده امتحانات پایان ترم برآید.

بازگیران ادامه داد: این قالب، مبتنی بر تقلید و انتقال مطالب است و امروزه نمی تواند پاسخگوی نیازهای یک انسان کامل برای ورود به جامعه باشد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان" ایده پروری " ،"مشارکت جویی " و روحیه "آفرینش گری " را از ویژگی های یک دانش آموز خلاق برشمرد و گفت: امروز دانش آموزی موفق است که بتواند به سوالهای دنیای پیرامون خود پاسخ های متفاوتی ارائه کند.

بازگیران تصریح کرد: تدریس معلم در کلاس درس باید در جهت توسعه فکر واگرا بجای تفکر همگرا باشد.

وی در پایان بخش سخنان خود با اشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی در دستگاه تعلیم و تربیت گفت: با افتتاح نمایشگاه دست سازه ها ،قطعاً زمینه برای بروز خلاقیت ،خودباوری و اعتماد به نفس، دانش آموزان فراهم می شود.

بازگیران ضمن تجلیل از کارکنان اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم آباد، افزود: یقین بدانید دانش آموزی که امروز از دست سازه خود لذت ببرد ،فردا کشور را خواهد ساخت.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 864555
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.