مصطفی خادم روز یکشنبه درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود: تمام مدارسی که نیاز به هرس درختان و غرس نهال دارند می توانند از طریق دبیرخانه سازمان پارک‌ها ثبت ‌نام کرده تا درخواست آنها انجام شود.
وی با تاکید بر مراقبت از درختان در شهرستان و تداوم در کاشت آنها گفت: وجود فضای سبز در محیط شهری و برون شهری و همچنین مدارس موجب می شود تا دانش آموزان با روحبه شادتری به کلاس های درس بروند و از محیط آموزشی استفاده کنند.
خادم تصریح کرد: محیط‌های طبیعی از جمله فضای سبز، فرصت‌های منحصر به فردی از جمله ایجاد تعامل، خطرپذیری، اکتشاف، خلاقیت، تسلط و کنترل، تقویت اعتماد به نفس در اختیار دانش‌آموزان قرار می ‌دهد و باعث برانگیختن وضعیت‌های اساسی عاطفی در آن‌ها مانند حس تعجب و تقویت ترمیم روانی می‌شود.
این مقام مسئول با درخواست از آموزش و پرورش به منظور تلاش هر چه بیشتر در توسعه فضای سبز در مدارس، گفت: براساس تحقیقات دانشمندان ،فضای سبز (به ویژه درختان) که برای کمک به پاکیزه نگاه داشتن هوا حائز اهمیت هستند همچنین به نوبه خود با کمک به دانش ‌آموزان به قرار نگرفتن در معرض آلاینده‌های موجود در هوا به تقویت حافظه کمک می‌کنند.
میانگین سرانه فضای سبز شهری در هرمزگان 6 و هشت دهم متر است که با استاندارد کشوری فاصله دارد.
براساس مطالعات و بررسی های وزارت مسکن و شهرسازی ، سرانه متعارف و قابل قبول فضای سبز شهری در شهرهای ایران بین 7 تا 12 مترمربع برای هر نفر است که در مقایسه با شاخص تعیین شده از سوی محیط زیست سازمان ملل متحد (20 تا 25 مترمربع برای هر نفر)، رقم کمتری است.
امسال بیش از 340 هزار دانش آموز در 14 هزار و 500 کلاس درس در هرمزگان سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی *انتشاردهنده : خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.