عباس سلطانیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بازارچه استانی با هدف بهره‌‌ وری از درس کار و فناوری‌، آشنایی دانش‌آموزان با حرفه کسب و کار‌، افزایش روحیه تولید ، آشنایی دانش‌آموزان با خلاقیت و توانایی‌های خود ، شکل‌گیری تفکر و ایده‌های کارآفرینی ، رشد اقتصادی و نوآوری شغلی و تقویت اعتماد به نفس در دانش آموزان دایر شده است.
وی اظهار کرد: در این بازارچه آثار دانش آموزانی که به مرحله استانی سومین جشنواره نوجوان خوارزمی راه یافته اند در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت .
وی با اشاره به اینکه 70 اثر برتر از دانش آموزان البرز در این بازارچه به نمایش درآمده ، خاطر نشان شد: از میان بازارچه های راه یافته به مرحله استانی ، یک بازارچه به مرحله کشوری راه پیدا می کند.
وی گفت: این بازارچه دانش آموزی در محل دبیرستان دوره اول متوسطه شهید فلاحی ناحیه یک کرج دایر شده است تا در آن آثار عملی و کارآفرینی دانش آموزان البرزی به نمایش گذاشته شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: امروزه دانش آموزان یاد می گیرند که در کنار دانش اندوزی و مسائل تربیتی نیاز به آموختن یک مهارت به ویژه در حوزه کار و کارآفزینی همراه با خلاقیت دارند.
سلطانیان تصریح کرد: در بخشی از این بازارچه به بازدیدکنندگان مشاوره کارآفرینی با توجه به شعار سال که همان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال می باشد ارائه می شود.
وی تاکید کرد: امروزه دانش آموزان باید به این واقعیت مهم پی ببرند که برای آینده شغلی اشان نیاز به فراگیری مهارت آموزی با توجه به علاقه ، استعداد و نیاز جامعه دارند.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.