به گزارش ایرنا، کوروش شعبانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته به 248 شکایت میان کارگران و کارفرمایان این شهرستان رسیدگی شد که 91 پرونده در هیات حل اختلاف و 14 پرونده در دیوان عدالت اداری منجر به رای شد.
به گفته وی سال گذشته همچنین هزار واحد کارگاهی شهرستان به صورت موردی و دوره ای بازرسی شد.
شعبانی افزود: در شهرستان قروه 18 هزار کارگر از مزایای بیمه بهره مند هستند و هزار و 365 واحد مشمول تامین اجتماعی است که 28 کارگاه بالای 10 تا 50 کارگر و 2 کارگاه بالای 50 کارگر دارد.
وی کارگران را تلاشگران عرصه تولید و سازندگان ایران اسلامی و از اصلی ترین عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه دانست و گفت: باید به گونه ای تلاش کنیم که در شرایط بحرانی در راستای اقتصاد مقاومتی، هیچ گزند و آسیبی به مملکت وارد نشود.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان قروه افزود: اصلی ترین وظیفه مسوولان و کارفرمایان در قبال کارگران دفاع از کرامت انسانی این قشر زحمتکش است.
وی ادامه داد: کارگران با بازوان پرتوان خود چرخه اقتصاد کشور را می چرخانند و نقش بزرگی در شکوفایی و توسعه کشور دارند.
وی با بیان اینکه بی تردید رمز پیشرفت و توسعه پایدار کشور در تجلی استعدادها و سرمایه های انسانی کارآمد، پرتلاش، باشور و نشاط و خلاقیت است، افزود: کارگران به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد، نقش برجسته و ویژه ای در این عرصه دارند.
شعبانی گفت: حمایت از قشر کارگر، مساوی با توسعه و تقویت تولید در کشور است و به همین دلیل باید در سال جاری و با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید از این قشر به صورت ویژه حمایت شود.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.