به گزارش خبرآنلاین لرستان ، حجت الاسلام حمید رضا حنان در این مراسم که به همت این اداره کل و اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد ، گفت: دین اسلام از سه منظر و دیدگاه حمایتی ، منفعتی و انتفاعی و سیر و سلوک به موضوع طبیعت نگریسته است.

وی افزود: اسلام به شدت حامی طبیعت است و به نحو اکمل به آن پرداخته به گونه ای که در یک روایت به نقل از پیامبر اکرم (ص) آمده که اگر یک رزمنده در میدان جنگ و جهاد ، شاخه ی درختی را بی جهت بشکند از ثواب جهادش کاسته خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در خصوص دیدگاه منفعتی به طبیعت نیز ، ابراز داشت : اینگونه نیست که انسان از بهره مندی از طبیعت منع شده باشد بلکه ، باید از طبیعت به نحو درست استفاده برد و حق و حقوق آن را رعایت کرده و نه آن را تخریب کرد.

حنان تصریح کرد: سیر در طبیعت از مهمترین تاکیدات دین مبین اسلام است و در آیات آمده همه ی آنچه در طبیعت چه در روی زمین و چه در زیر زمین موجود است همه مسخر انسان است و ما با سیر و سلوک در طبیعت به عظمت آفرینش و قدرت حضرت حق پی خواهیم برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینگه نگاه تبلیغی به طبیعت اشتباه است، گفت: ما در اسلام در خصوص طبیعت هم حکم تشویقی داریم و هم حکم تنبیهی که متاسفانه امروز قانون در خصوص کسانی که به طبیعت آسیب می رسانند به خوبی اجرا نمی شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 849671
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.