محمدرضا آخوندی دوشنبه شب در گفتگو با ایرنا در خاتم افزود: شهرستان خاتم از جمله منابع جنگلی است و به دلیل وجود طبیعت بکر و جنگل در استان یزد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی یادآور شد: به دلیل این جایگاه، 2 طرح ملی از جمله طرح ترسیب کربن و طرح ملی صیانت در این شهرستان در حال اجراست.
وی تاکید کرد: اداره منابع طبیعی این شهرستان با وجود این جایگاه ویژه از کمبود امکانات و نیروی انسانی رنج می برد و امید داریم تا بتوانیم در این امر به این شهرستان کمک بیشتری بکنیم.
آخوندی همچنین در ادامه از واگذاری یک دستگاه خودرو عملیاتی به این شهرستان جهت عملیات ها در مناطق جنگلی خبر داد.
این مسئول همچنین خواستار واگذاری بخشی از اعتبارات این شهرستان به اجرای طرح کاداستر شد و تصریح کرد: با توجه به ضرورت اجرای این طرح امید داریم تا بخشی از این اعتبار در شهرستان و منابع طبیعی کل تامین شود.
گزارش دیگری حاکیست فرماندار خاتم در دیدار با مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: حفاطت از منابع طبیعی تاکنون توسط مردم این شهرستان بخصوص در روستاها به خوبی انجام شده و مردم به عبارتی دین خود را به منابع طبیعی و محیط زیست به خوبی ادا کرده اند.
فرجام فاضلی عمده ترین مشکل این شهرستان را بحث هم مرز بودن مراتع با مرز استانهای همجوار و مشکلاتی که در فصل چرا برای دامداران بوجود می آید عنوان کرد.
وی خواستار رفع این مشکل از طرف مسئولان عالی استان های همجوار و کشوری شد و آن را یک اولویت مهم دانست.
بیش از 11 هزار هکتار از مناطق جنگلی خاتم منطقه حفاظت شده « باغ شادی» است که از 57 گونه گیاهی تشکیل شده که 14 گونه آن ارزش حفاظتی دارد.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197 خبرنگار:شهلا حیدری**انتشار:محمدحسین فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.