به گزارش ایرنا محسن غیاثوند روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان در جمع خبرنگاران افزود: به رغم وجود ظرفیت های بالای سنگ در ایران متاسفانه جایگاه قابل قبولی در حوزه صادرات سنگ نداریم و واحدها نگاهی به این حوزه نداشته اند.
وی اظهار کرد: در چندسال اخیر واحدهای تولید سنگ در حوزه سخت افزار به فناوری روز مجهز شده اند اما در حوزه مدیریت و نرم افزار مشکلاتی وجود دارد که علت آن نگاه به بازار داخل و غفلت از بازار خارجی بوده است.
رئیس هیات مدیره کانون سنگ ایران ایجاد واحدهای تخصصی صادرات را راه حل رفع مشکلات این حوزه دانست و افزود: مشکل اصلی صنعت سنگ ناتوانی در جذب بازار جهانی است.
وی با اشاره به وجود پنج هزار و ٥٠٠ واحد سنگبری در کشور گفت: این وضعیت باعث شده ٢ هزار واحد سنگبری در کشور تعطیل و ٤٠ هزار نفر بیکار شوند که ایجاد زیرساخت ها می تواند مشکل را برطرف کند.
غیاثوند افزود: ٤٠ درصد واحدهای سنگبری در کشور تعطیل و مابقی نیمه فعال هستند.
به گزارش ایرنا طبق آمار، ذخایر پایه سنگ های تزئینی و نمای کشور حدود 5.4 میلیارد تن است که از این رقم حدود 3.3 میلیارد تن ذخیره قطعی است و ایران در چند سال گذشته، سالیانه 10 تا 16 میلیون تن تولید داشته که در واقع حدود هشت درصد تولید جهانی است.
استان لرستان نیز با داشتن بیش از 110 معدن فعال با 17 نوع ماده معدنی در استان لرستان از منابع اصلی سنگ در کشور به شمار می شود.
٣٢١٠/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.