چهارمین نمایشگاه تخصصی سنگ، معدن و صنایع معدنی، ماشین‌آلات، صنعت ساختمان و صنایع وابسته در محل پارک جنگلی ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه  آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی سنگ، معدن و صنایع معدنی، ماشین‌آلات، صنعت ساختمان و صنایع وابسته که با حضور نادر صفرزاده معاون استاندار آذربایجان غربی در محل پارک جنگلی ارومیه برگزار شد اظهار کرد: بی‌شک آذربایجان‌غربی به عنوان قطب تولید انواع سنگ و ذخایر معدنی شناخته شده و ظرفیت‌های فراوانی در این حوزه دارد.

وی با تاکید بر توسعه فعالیت‌های معدنی در استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این رابطه می‌توان نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی برپا کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به برپایی چهارمین نمایشگاه تخصصی سنگ و معدن در ارومیه بیان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر آذربایجان‌غربی، از سایر استان‌ها نیز حضور داشته و این نمایشگاه محلی برای انجام مبادله با سایر استان‌ها در زمینه سنگ، معدن و صنایع معدنی، ماشین‌آلات، صنعت ساختمان و صنایع وابسته به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اقدامات صادراتی سنگ و صنایع معدنی افزود: در این زمینه نیز صادرات به کشورهای منطقه برای ارزآوری پیش‌بینی شده است.

اسکندری از ایجاد تعرفه‌های ترجیحی با کشورهای مختلف به ویژه ترکیه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد و افزود: این کشورها بازار مطلوبی برای صادرات به شمار می‌روند.

وی با اشاره به توسعه واحدهای فراوری و واحدهای سنگ‌بری بزرگ مقیاس گفت: در این رابطه نیز اقدامات مناسبی انجام شده تا جایی که امسال پنج واحد به بهره برداری رسیده و و دو واحد بزرگ دیگر نیز با همکاری بخش خصوصی و دولتی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ایجاد کارگاه‌های آموزشی برای مهندسی و توسعه فعالیت‌های معدنی برای تامین بازارهای داخلی و صادرتی نیز از سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده امسال به شمار می‌رود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.