به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمد حسین احمدی در نشست با کارکنان ستادی حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی با اعلام این خبر افزود: این کنگره شعر به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک و با حضور شاعران و هنرمندان دانش آموزو فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه هنر را کارآمدترین ابزار تربیت انسانى برشمرد و افزود: در جهان پرتنش و اضطراب امروز ی تنها از طریق هنر و تقویت بُعد زیبایی‌‏شناسى است که می‌‏توان بر کالبد خسته و بی‌‏رمق انسان امروزى حیاتى تازه دمید.

احمدی تاکید کرد: هنر به لحاظ داشتن تناسب با زبان کودک و پیوند با نیروى شگفت درون او و ارتباط عمیق با ویژگی‌ها و تمایلات جوانان می‌‏تواند تا اساسی‌‏ترین درجات تربیت انسانى نقش داشته باشد.

وی بر لزوم ارائه ی جذاب فعالیتهای پرورشی به مخاطبین تاکید کردو ادامه داد: منشأ این جذابیت بعد زیبا شناختی ارائه ی آنهاست و چنانچه توجه به بعد زیبا شناختی در اجرای امور تربیتی هماهنگ با تحولات و تغییرات اجتماعی و فرهنگی مخاطبین صورت گیرد جذابیت و توسعه ی این فعالیت ها را بالاتر خواهد برد.

احمدی تصریح کرد: هنر یکی از مقوله های جدی فرهنگی هر جامعه ای است و صاحبنظران آن را عالی ترین شکل فعالیت معنوی انسان دانسته اند.

وی اضافه کرد: طبیعی است که وقتی این فعالیت معنوی انسان امکان رشد پیدا کند در غنا بخشیدن به فرهنگ اجتماعی کاربردی عظیم خواهد داشت، از سوی دیگر، هنر در رشد، بالندگی و شکوفایی انسان، در درک و شناخت جهان پیرامون در راهیابی به ژرفای درون آدم ها، در آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ و اعتقادات اقوام گوناگون جهان، وایجاد فضای تفاهم و همبستگی میان مردم عاملی بسیار تعین کننده و موثر است .

احمدی تاکید کرد: زبان هنر، اصیل ترین، خالص ترین و رساترین زبانهاست که به کمک آن می توان افراد جامعه را بسوی پیشرفت و تعالی سوق داد.

وی ادامه داد: هنر به زندگی تحرک می بخشد و عاملی برای رشد تفکر و ایجاد فلسفة خاصی برای زندگی می شود و در جنبه های مختلف اجتماعی ارزشمند واقع شده وابعاد معنوی وجود انسان را تقویت می کند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در ادامه بر توسعه همکاری بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: تربیت حساس ترین و خطیر ترین رسالتی است که برای تحقق آن باید از تمام ظرفیت ها به درستی استفاده کرد و در تربیت دینی دانش آموزان هم باید از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 834836
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.