به گزارش ایرنا،آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز چهارشنبه در اولین نشست ستاد هماهنگی ویژه‌برنامه‌های سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان البرز افزود: در فضایی که از هر گوشه‌ای، صدایی علیه جمهوری اسلامی بلند است و جوانان را هم به‌طور ویژه مخاطب قرار داده ، باید شاخصه‌های راه را به جامعه نشان داد تا در غبار فتنه‌ها، دچار گمراهی نشوند.
وی ادامه داد: اسلام، اصلی‌ترین شاخصه‌ی انقلاب اسلامی است و این انقلاب، همانند انقلاب پیامبر اکرم (ص)، بیداری فطرت انسانی و حرکت جامعه به‌سوی حیات طیبه را دنبال می‌کند و کسی که دوران قبل از انقلاب را درک کرده باشد، مؤید این مدعا است.
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به مفاسد اخلاقی و جنایات اجتماعی دوران طاغوت و لزوم تبیین واقعیات دوران قبل از انقلاب برای جامعه و بخصوص نسل جوان، گفت: وقتی ما در این زمینه روشنگری نکنیم، دشمن از فرصت استفاده کرده و باور غلط مورد نظرش را به خورد جوان ما می‌دهد.
وی ادامه داد: اسلام به ما می‌آموزد که چگونه باید با دشمن و ترفندهای او مواجه شویم و تخلف از دستورات قرآن که زیربنای انقلاب ما بر آن استوار است، قطعاً مشکلات عدیده‌ای برای ما به وجود خواهد آورد که همین امروز هم شاهد بعضی از آثار آن هستیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه انحراف از شاخصه‌ها، همیشه عیان و آشکار نیست، اما نتیجه‌ آن در طول زمان زیاد و مؤثر است، افزود: بعضی‌ها دائماً دم از ولایت مداری و اطاعت از رهبری می‌زنند، درعین‌حال با یک “اما” و “ولی” و “به نظر من” گفتن مسیر حرکت جامعه را دچار انحراف می‌کنند.
وی با بیان اینکه رفتار، منش و سیاست امام، خود یکی از شاخصه‌های انقلاب است، گفت: امام (ره) نمونه عینی خداباوری و تکیه و اعتماد به خدای متعال است و آرامش حاصل از این باور عمیق، عامل صبر و مدیریت او در مقابل ضربات سهمگینی چون شهادت 72 یار تأثیرگذار انقلاب و حتی ترور رئیس‌جمهور کشور بود.
امام جمعه کرج افزود: بزرگ‌ترین خدمت به مردم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کمک به تعمیق باورهای دینی آن‌هاست و اگر این هدف محقق شد، دیگر چنین شخصی پرچم کشور خود را آتش نمی‌زند و هم‌وطن خود را نخواهد کشت.
وی خاطرنشان کرد: وقتی عده‌ای با زبان شعارهای انقلاب و با عمل مردم‌سالاری را نفی می‌کنند، نخبگان و مسئولان و چهره‌های اثرگذار باید به‌سرعت مرزبندی خود را مشخص کرده و با سکوت خود، عامل سردرگمی و گمراهی عوام نشوند.
وی گفت: روشن است که دشمن با قدرت ایران مخالف است و گفتمان انقلاب اسلامی که منطقه و اکنون جهان را تحت تأثیر قرار داده است را برنمی‌تابد؛ او اکنون موجودیت خود را درخطر دیده و لذا با تمام توان به مقابله با انقلاب برمی‌خیزد؛ در این راه نیز به انحراف و استحاله انقلاب دل‌خوش کرده است.
امام‌جمعه کرج تأکید کرد: در مقابل، ما نیز باید تمام‌قد در دفاع از اسلام و انقلاب ایستادگی کرده و اجازه ندهیم صدمه‌ای به پیکره‌ این انقلاب و اهداف آن وارد شود.
وی با اشاره به خلاصه شدن تمام مبانی و اصول انقلاب در وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی، گفت: تمام دستگاه‌های تبلیغی، فرهنگی و ترویجی در خصوص نشر و تبیین این معارف مسئول هستند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز یادآورشد: اگر خوراک فکری مناسب به مخاطب داده نشود، نباید انتظار داشت که بدون هیچ آگاهی و فهم از مسائل، موفق به گرفتن تصمیم درست در مسائل مختلف شده و راه صحیح را انتخاب کند و زمینه‌سازی برای تغذیه فکری صحیح، وظیفه‌ شما مسئولان است.
وی افزود: قبلاً هم پیشنهاد شد که اگر 20 درصد از فضای رسانه‌ای و تبلیغی شهر و استان به شورای فرهنگ عمومی اختصاص یابد، هدایت فکری فرهنگی جامعه در زمینه‌های مختلف را به همراه دارد.
آیت‌الله حسینی همدانی افزود: استقلال دیگر شاخصه‌ انقلاب اسلامی است و اگر ما با عملکرد خود یا مثلاً با تضعیف اقتصاد یا قدرت دفاعی کشور، استقلال کشور را تضعیف کنیم، در مقابل انقلاب و مردم مسئول هستیم.
وی با تأکید بر تقویت خدمت‌رسانی به مردم در تمام طول سال و نه‌فقط ایام دهه فجر، خاطرنشان کرد: تمام مجموعه‌ها در این زمینه مسئول‌ هستند و مثلاً مساجد باید در این ایام گزارش خدمات خود به جامعه، مانند جذب کمک‌ها برای نیازمندان یا حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی محله خود در طول سال را ارائه کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر، ادامه داد: البته مردمی بودن کارها نباید تنها در پرچم زدن و آذین‌بندی محلات خلاصه شود، بلکه باید برنامه‌ها به معنای واقعی کلمه مردمی باشند و عملکرد تبلیغی و حمایتی صحیح دستگاه‌ها، عامل تقویت این وجهه مردمی است.
وی یادآور شد: میزان موفقیت هر مجموعه در جذب قشر خاکستری اجتماع، بیانگر اثرگذاری آن مجموعه است و اینکه طی یک سال مخاطبین ما هیچ رشدی نکرده باشند، خوب نیست.
امام‌جمعه کرج با تأکید بر توجه همه‌ دستگاه‌ها به تبلیغ و ترویج حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، یادآور شد: حضور مردمی در این روز که نماد ماندگاری و پیشروی انقلاب است، در هر برهه‌ای، باطل‌السحر نقشه‌های دشمنان برای این ملت بوده است و نباید به‌هیچ‌عنوان نسبت به آن کوتاهی کرد.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.