به گزارش ایرنا، محمدتقی شاکرمی روز دوشنبه در جلسه صیانت از منابع آب که در محل دادگستری استان لرستان برگزار شد، افزود: در راستای مصرف بهینه و صحیح از منابع آبی ممکن است حتی برخوردهای انتظامی و قضائی صورت گیرد و اکنون در دادگستری های استان نیز شعب خاصی وجود دارد که پرونده های مربوطه با حساسیت پیگیری می شوند.
وی با بیان اینکه مشکل بهینه مصرف آب همیشه از ناحیه مردم نیست اظهار کرد: گاه عدم آموزش و نظارت و مدیریت ، باعث انجام رفتار خاصی از سوی مردم می شود که آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در پیشگیری از برخی مشکلات نقش اساسی دارد.
شاکرمی با اشاره به گله مندی و اعلام کشاورزان مبنی بر مشکلاتی که در حوزه آب برای آنها وجود دارد، گفت: برگزاری جلسه صیانت از منابع آب با هدف بررسی مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد تشکیل شده تا بتوان به جمع بندی و نتیجه گیری مناسبی برای پیشگیری و یا رفع برخی از این مشکلات دست یافت.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان یادآور شد: مدیریت و نظارت 2 موضوع مهمی است که در بحث صیانت از منابع آب باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه صیانت از آب مهم است و بنا بر قانون اساسی آب یک منبع عمومی است، گفت: آب ثروتی عمومی است که باید مورد توجه باشد و عدم تعادل در توزیع آب مشکلات عدیده ای را بدنبال خواهد داشت.
شاکرمی با اشاره به کارگروه حفاظت انتظامی و قضایی در خصوص صیانت از منابع آب نیز گفت: دراین کارگروه ، پیشگیری های انتظامی و قضائی صورت می گیرد و مدیریت این کارگروه با معاونت پیشگیری از وقوع جرم و آب منطقه ای استان لرستان است.
به گفته وی رعایت و توجه به اصول پیشگیری از مصرف بی رویه آب باید از مهد کودک ها، منزل و مدرسه بطور جدی و قاطع مورد توجه قرار گیرد.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.