به گزارش خبرآنلاین لرستان،دکتر سیدموسی خادمی در جلسه با جمعی از بانوان استان به استفاده از ظرفیت این قشر جامعه در راستای توسعه استان و کشور اشاره کرد و افزود: باید از توان علمی و تجربه بانوان به نحو احسن استفاده کرد و آن را در راستای توسعه و پیشرفت به کار برد.

وی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون به هر دلیلی از این ظرفیت استفاده نشده است و باید برای فعال کردن و مشارکت جمعی این قشر راه‌حل‌های مصداقی و دقیقی را پیدا کنیم.

دکتر خادمی به لزوم تشکیل گروه مشورتی بانوان اشاره کرد و گفت: این گروه باید از طریق امور بانوان تشکیل شود تا چگونگی استفاده از این ظرفیت عظیم و مهم مورد بررسی قرار گیرد و خروجی و راه‌حل‌های آن به کارگیری شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه‌های مدیریتی آمادگی استفاده از بانوان با توانایی فعالیت را داریم به زیاده‌روی در فعالیت‌های سیاسی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی استان‌ها به ویژه لرستان از این موضوع ضربه‌های زیادی خورده‌اند.

وی ادامه داد: زیاده‌روی در فعالیت‌های سیاسی ارزشمند نیست خصوصا برای لرستان که در ابعاد دیگر توسعه یعنی اقتصادی و فرهنگی ضعیف است؛ بنابراین این بعد را نباید کاریکاتوری بزرگ جلوه دهیم.

دکتر خادمی زیاده‌روی سیاسی را بین مردان بیشتر دانست و تصریح کرد: این موضوع نباید بین بانوان تسری یابد چراکه همگی از این زیاده‌روی‌ها متضرر خواهند شد.

استاندار لرستان رقابت‌های ناسالم سیاسی بین جریان‌های مختلف را یکی از عوامل توسعه نیافتگی برشمرد و افزود: زنان در رقابت‌های سیاسی جدید بیشتر مشارکت خواهند داشت و بهتر است سیاست معقول‌تر، منعطف‌تر و متعادل‌تری را درنظر بگیرند تا بتوانیم برای توسعه استان بهتر کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه اختلافات قومی، طایفه‌ای و شهرستانی را نباید رنگ و لعاب سیاسی داد، بیان داشت: افراد خصوصا بانوان باید بدون درنظر گرفتن گرایش‌های سیاسی در خدمت توسعه استان باشند نه اینکه توسعه را در اختیار سیاست قرار دهند. اگر این فرهنگ در میان زنان شکل بگیرد موفق‌تر از مردان عمل خواهند کرد.

دکتر خادمی ورود بانوان به حوزه سیاست را لازم عنوان کرد و افزود: حضور زنان با وجود جریان‌های جدید جمعیتی از نوع تحصیل‌کرده در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی برای پیشرفت و توسعه استان ضروری بوده و بهتر است این مشارکت با برنامه‌ریزی، مدیریت و آمادگی صورت گیرد.

وی در پایان گفت: از طرح‌های پیشنهادی و فعالیت زنان در تمامی حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی مانند مواد مخدر، سلامت، کارآفرینی و اشتغال بدون درنظر گرفتن جنسیت استقبال خواهیم کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 776435
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.