به گزارش خبرنگار ایرنا بابک رستم پور روز جمعه در آیین کلنگ زنی ساختمان انجمن زنان نیک اندیش و انجمن معلولین و نابینایان بانه افزود: جرقه تشکیل سازمان های مردم نهاد با وجود مشکلات و موانع پیشرفت جامعه شکل می گیرد و افرادی با احساس مسئولیت و تعهد اجتماعی سازمانی را تشکل و راه پیشرفت و توسعه جامعه را در پیش می گیرند.
وی بیان کرد: انجمن های مردمی داوطلبانه در راستای اهداف و برنامه های از پیش تعیین شده قدم برمی دارند و نوعی تعهد اجتماعی و احساس مسئولیت برای خود ایجاد می کنند.
رستم پور انجمن های مردم نهاد را واسطه بین مردم و دولت عنوان کرد و ادامه داد: انجمن های مردمی واسطه صادق بین مردم و دولت و سازمان های دولتی هستند و اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت جامعه را تحقق می بخشند.
وی گفت: انجمن های مردمی تلاش می کنند موانع مسیر توسعه را بردارند که هدف انها با برنامه ریزی دقیق و هدفمند به نتیجه می رسد.
شهردار بانه اظهار کرد: انجمن های مردمی از حالت تئوریک خارج شدند و مسیر توسعه و پیشرفت را طی می کنند و هم اکنون با مشارکت مسئولانه ناظر، تامین کننده اعتبار و بهره برداری بعضی از طرح های عمرانی شده است.
رستم پور افزود: با شروع فعالیت شوراهای دور چهارم حمایت از انجمن مانند دوره های قبل ادامه پیدا کرد و مسیر انجمن های مردمی برای فعالیت بیشتر هموار شد
وی به ضرورت در اختیار داشتن امکانات برای انجمن های تاکید کرد و گفت: لزوم فراهم کردن بسترهای لازم برای فعالیت بیشتر سازمان های مردم نهاد به ویژه در مراحل اولیه شکل گیری ضرور است و باید تسهیلات و امکانات موجود در مجموعه مدیریت شهری در راستای همکاری در اختیار آنها قرار بگیرد.
وی ادامه داد: تمام کشورهای توسعه یافته رمز موفقیت خود را در مشارکت مناسب شهروندان در اداره جامعه و حضور آنان در فعالیت های داوطلبانه و عمومی می دانند.
زمین ساختمان انجمن زنان، نابینایان و معلولین بانه توسط بانوی خیر بانه ای 'شاه گل محمدی' با 350 مترمربع در شهرک دمامه اهدا شده و این ساختمان در چهار طبقه برای فعالیت این انجمن احداث می شود.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/ 3020
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.