گذری دیگر در راه است و گویا این بار انسجام بیشتری شکل گرفته و همه یکدیگر را به حضوری دیگر فرا می خوانند و در این مسیر، نقش هنرمندان در فراخوانی برای حضور پر رنگ تر شده و از مردم می خواهند بار دیگر در این عرصه حضور یافته و شعور و آگاهی خویش را در راستای ادامه توسعه و پیشرفت تجلی بخشند.

انوش نصر ماسوله: رسیدن به مطلوب، به زمان و تدبیر نیاز دارد
انوش نصر ماسوله از هنرمندان تئاتر ، تلویزیون و سینمای کشور با قوت تاکید می کند: مشارکت مردم سرنوشت ساز است، رشد و تعالی کشور به مردمی بستگی دارد که حضور جدی در لحظات حساس دارند و با شناختی که از ذهن باز و فرهنگ پرور مردمان سرزمینم دارم، بعید می دانم در روز انتخابات کسی حائز شرایط رای دادن باشد اما در خانه بنشیند.
وی ادامه داد: رسیدن به مطلوب، به زمان و تدبیر نیاز دارد و تردید ندارم مردم سرزمینم این شرایط را درک کرده و برای رسیدن به مطلوب ، بار دیگر به امید و تدبیر فرصتی دوباره خواهند بخشید.
نصر ماسوله بیان کرد: باید صدای دوم باشیم، اگر حضور نداشته باشیم تک صدایی حرف خود را می زند.
وی ادامه داد: رشد جامعه به مطبوعات و تئاتر آن است چراکه دیالوگ دارد نه مونولوگ و دارای گفتمان است و با همین مثال کوچک، معتقدم می باید به کسی رای داد که گفتمان بیافریند.
نصر ماسوله گفت: باید حضور داشته باشیم، حضورمان می تواند سرنوشت ساز باشد؛ مردم چه حضور بیابند و چه نه، انتخابات انجام می شود پس نباید بی تفاوت باشیم و این فرصت را فراهم نکنیم تا بجای بلبلان زاغان برایمان بخوانند.

پروانه معصومی: عاقبت حضور نیافتن در انتخابات، تلخ و سنگین است
پروانه معصومی هنرمند پیشکسوت سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مطرح کرد: مردم سرزمینمان آگاه باشند که مسئولیت و عواقب حضور نیافتن در انتخابات، بسیار تلخ و سنگین خواهد بود.
وی بیان کرد: مادامی که توقع داریم زندگیمان رو به بهبود گذارد و به آنچه می خواهیم نزدیک تر شویم، وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم چراکه اگر چنین نشود، آینده مبهم خواهد بود.
وی تاکید کرد: بایستی برای سهیم بودن در حفظ آنچه بدست آورده ایم، با امید به فردای بهتر تلاش کنیم و سهم ما در این حفاظت، شرکت در انتخابات و برگزیدن به تدبیر و اندیشه است.

** رضا میرمعنوی: آرامش ایجاد شده را پاس می داریم
سیدرضا میرمعنوی پیشکسوت تئاتر گیلان می گوید: آرامش عرصه فرهنگ و هنر سرزمینم را قدر می دانم و این آرامش ایجاد شده را پاس می دارم.
وی ادامه داد: انتخابات حق مردم است و باید با هنر ترکیب شده و هنرمندانه ارائه شود و مردم این سرزمین با ذات هنری خویش آنی را بر می گزینند که به فرهنگ و هنر ، حرمت بیشتری قائل شود.
میرمعنوی افزود: مهمترین بخش در جامعه، فرهنگ و هنر آن است و اگر فرهنگ و هنر در جامعه تجلی پیدا کرد، جامعه متمدن خواهد شد.
وی بیان کرد: شادی و نشاط از طریق فرهنگ و هنر به جامعه تزریق می شود و اهتمام به این قشر از جامعه ضرورت دارد.
میرمعنوی تاکید کرد: وظیفه همه هنرمندان است که پای صندوق های رای رفته و به دنیا نشان دهند که ایران دوستی، در ذات مردمان این سرزمین است و این، خودمان هستیم که برای کشورمان تصمیم می گیریم و هر مشکلی هست، خودمان در خانه حل خواهیم کرد.

** ناصر وحدتی: گیلانیان عزتمند، به ایران سلامی دوباره خواهند گفت
ناصر وحدتی خواننده بلندآوازه و پژوهشگر فولکلوریک گیلان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: گیلانیان عزتمند، با حضور در پای صندوق های رأی، به ایران، سلامی دوباره خواهند گفت.
وی بیان کرد: با شناختی که از گیل زنان و گیل مردان عزتمند سرزمینم سراغ دارم، بر من واضح است که هیچکس از آنانی که حق رای دارند، با حضور پر شور و عزتمند خویش در پای صندوق های رأی، به ایران خود سلامی دوباره خواهند گفت.
این روزها با مشاهده صفحات شخصی هنرمندان و بویژه سینماگران در فضای مجازی، می توان به حساسیت آنان برای شرکت در انتخابات پی برد. برخی از این هنرمندان در نکوهش و مضرات تحریم انتخابات به روشنگری پرداختند و برخی دیگر، مردم را به رای دادن تشویق و بعضی نیز حمایت خود را از یک نامزد اعلام کردند.
به هر روی ، موسمی دیگر از انتخاب در راه است و هر بار در این عرصه نمادی از وحدت شکل می گیرد و این بار، هنرمندان گیلان پرشور تر و نمایان تر از همیشه انتخابشان را عیان کرده اند و می گویند 29 اردیبهشت زمان نشستن نیست، بلکه زمانی دوباره برای تکرار ایران است.
گزارش از: مرضیه ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.