معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت:طبق دستور ریاست جمهوری از ظرفیت 30 درصد از زنان در پست های مدیریتی استفاده خواهد شد و با توجه به نگاه ویژه مسئولان استان به بانوان انتظار می رود سیستان و بلوچستان استان پیشرو در تحقق این امر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا گردهمایی بانوان منتخب شوراها،فرهیختگان فعالان سیاسی اجتماعی سیستان و بلوچستان با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و استاندار بعد از ظهر امروز در تالار بزرگ فردوسی زاهدان برگزار شد .

ابتکار در این همایش ضمن قدردانی تلاش های استاندار سیستان و بلوچستان برای پیشرفت و توسعه استان ، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان مظهر یکپارچگی و وحدت ایران بوده و از نظر تحولات اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی و محیط زیستی سرآمد و الگویی برای دیگر استان هاست .

وی افزود: برنامه های دولت برای  برقراری عدالت اجتماعی در واگذاری پست های مدیریتی در دوره دوازدهم باید استمرار یابد .

ابتکار خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان بدترین شرایط را در گذشته داشته و امروز با اجرای بهترین برنامه ها شاهد تحولی عظیم در بهبود حضور زنان در جامعه هستیم .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: تعداد دختران بازمانده از تحصیل در استان کاهش یافته و رغبت خوبی برای تحصیل و نقش آفرینی زنان در جامعه، در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است .

ابتکار عنوان کرد: اقدامات ارزنده ای در حوزه کارآفرینی و توجه به زنان و دختران روستایی و نیازهای آموزشی،بهداشتی ،اشتغال و محیط زیست در استان صورت گرفته که جای قدردانی دارد .

وی تصریح کرد :حضور زنان سیستان و بلوچستان در عرصه های اجتماعی و نرخ بالای مشارکت آنان در شوراهای شهر و روستاها تاثیر بسزایی در استفاده صحیح از سرمایه های اجتماعی ،اشتغال و مدیریت اجتماعی خواهد داشت.

وی انتصاب مدیران، فرمانداران ،بخشداران و شهرداران در سیستان و بلوچستان را نشان از توجه مدیران ارشد استانی به نقش زنان در جامعه دانست و عنوان کرد: نباید سازمان های مردم نهاد در استان را نادیده گرفت چرا که سیستان و بلوچستان تشکل های تاثیر گذاری و تخصصی در زمینه های محیط زیست دارد.

وی افزود: معتقدیم بخش عمده ای از تحولات سیستان و بلوچستان به دست مردم و سازمان های مردم نهاد صورت گرفته است‌‌.

وی با تاکید بر نقش تاثیر گذار شوراها در ارکان مهم مردم سالاری و بهبود وضعیت شهری و روستایی ، اذعان داشت: شوراهای شهر و روستای سیستان و بلوچستان باید در جهت بهبود وضعیت زنان و حضور پررنگ تر آنان برنانه ریزی کنند .

استاندار سیستان و بلوچستان در این همایش اظهار داشت: حضور زنان در پست های مدیریتی سیستان و بلوچستان  آغازی برای مشارکت پایدار زنان در جامعه است.

علی اوسط هاشمی با اشاره به اهمیت نقش شوراها خاطر نشان کرد: شکل گیری نهاد شورا بر پایه اتاق های فکر استوار است .

وی افزود: شوراهای شهر و روستا باید مشارکت جو باشند و با شکستن دیوار اطراف مدیران راه نفوذ  را برای توسعه ارتباط بمنظور رونمایی از چهره های شایسته و باکفایت در استان هموار کنند.

هاشمی عنوان کرد: شوراها می توانند یک خزانه از توانمندی ها را در جامعه به مردم بشناسانند تا گردش مدیران به درستی در استان شکل گیرد .

وی امنیت حاکم در استان را حاصل تغییر نگاه مردم دانست و افزود: هیچ کشوری رنگ توسعه را نمیبیند مگر اینکه عدالت یکسانی در استفاده از نقش زنان و مردان در پست های مدیریتی آن جامعه حاکم باشد.

وی افزود: رسالت بزرگی بر دوش بانوان قرار گرفته و نگاه مردم به بانوان باید هدف گذاری شود .

استاندار خاطر نشان کرد: نگاه یکسان به زنان و مردان باید در اولویت کار بانوان در سیستان و بلوچستان قرار گیرد‌

وی افزود: بانوان باید برنامه های بلند مدت و میان مدتی برای بذر افشانی آینده ای هدفمند در نگاه کودکان جامعه تدوین نمایند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز در این همایش با تاکید بر نقش تاثیرگذار بانوان در اجتماع، اظهار داشت: نقش اجتماعی زنان در تصمیم گیری های اثر گذار جامعه و آسیب پذیری آنان باید مورد توجه قرار گرفته و از آنان حمایت شود.

نیره پورملایی خاطر نشان کرد: مشارکت زنان در هرجامعه، مولفه اصلی توسعه آن محسوب می شود .

وی با اشاره به حضور زنان به عنوان مصوبات اولیه هیئت دولت، اذعان داشت: به همت مهندس هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، ظرفیت قابل توجهی برای اعتماد به زنان و حضور آن ها در پست های مدیریتی ایجاد شده است .

وی افزود : با توجه به آسیب پذیری زنان در پذیرفتن پست های مدیریتی ، لازم است برنامه ریزی مناسبی برای کاهش این  آسیب پذیری صورت گیرد.

پورملایی عنوان کرد: با استفاده از حضور بانوان و توجه به نقش زنان در اصلاح و انتقال فرهنگ جامعه می توانیم شاهد بهبود و حفاظت هرچه بهتر از محیط زیست باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.