سیدجواد حسینی روز دوشنبه در جریان دیدار با اعضای ستاد بانوان دکتر روحانی در خراسان رضوی افزود: این تشکل یک کانون مشورتی و موثر در تصمیم گیری ها برای عرصه های مختلف توسعه ای است.
وی اظهار کرد: تلاش شده از همه اقشار و گروه های متخصص در حوزه بانوان و ظرفیت های آنان در این تشکل ها در سطح شهرستان ها و استان بهره گرفته شود.
حسینی افزود: در واقع پیش از این در راستای استفاده از ظرفیت 50 درصدی زنان جامعه در سال های اخیر ، تشکل های غیردولتی زنان را تقویت کردیم و در کنار پیگیری بحث واگذاری 30 درصد مدیریت ها به بانوان به منظور استفاده از توان و تخصص زنان در حوزه برنامه ریزی ها پارلمان مشورتی زنان را شکل دادیم.
وی عنوان کرد : این پارلمان به تناسب جمعیت و شرایط هر شهرستان و منطقه، از 25 گروه بانوان توانمند و متخصص این مناطق تشکیل شده است.
حسینی اظهار کرد: امروز پارلمان در همه شهرستان های استان فعال شده و هر جا نقص و ضعفی باشد، پیگیری و رفع می شود.
وی ادامه داد: این اقدام در راستای حکمرانی خوب است به شرط آنکه کار کیفیت یافته و اصلاح شود در غیر این صورت تبدیل به ضد خود می شود.
وی با بیان اینکه یکی از ضرورت های جامعه ما افزایش تشکل های غیر دولتی است، اظهار کرد: تا زمانی که مردم نظام نیابند نمی توانند با حکومت و دولت ارتباط برقرار کنند.
وی افزود: در این راستا در 2 سال اخیر 400 تشکل غیر دولتی در حوزه های مختلف در استان مجوز فعالیت دریافت کرده اند و با هدف تقویت آنها خانه تشکل های غیردولتی نیز برای نخستین بار در کشور در خراسان رضوی راه اندازی شد.
وی ادامه داد: در حوزه جوانان هم خانه جوانان و در مرحله بعد کانون مشاوره جوان در قالب 25 قشر و گروه تشکیل شد و شبکه دانشگاه های استان هم در این راستا فعال شد و با هدف استفاده از ظرفیت نخبگان نیز در حوزه کارگروه های هجده گانه برنامه ریزی در استان اقدام شد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.