ابراهیم سبزواری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر نوعی بیماری و یک آسیب فردی و اجتماعی است که باید با احساس مسئولیت و مهر و محبت آحاد جامعه و همت متولیان با آن برخورد شود تا به یک بحران غیرقابل کنترل اجتماعی تبدیل نشود.
وی انجمن معتادان گمنام را یک نهاد حرفه ای فعال در این عرصه عنوان کرد که در اوج گمنامی مشغول مبارزه با آسیب اعتیاد در جامعه است و تاکنون موفق شده است 500 نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر در این شهرستان را از این بلای خانمان سوز نجات و به زندگی عادی و کانون گرم خانواده برگرداند.
رئیس دادگستری آبدانان تاکید کرد: نجات 500 نفر از معتادان به مواد مخدر توسط انجمن معتادان گمنام (NA) بیانگر موفقیت و جدیت این نهاد اجتماعی در مبارزه منطقی و عملی با این پدیده خانماسوز است.
سبزواری نجات فرد معتاد را مقدمه نجات جامعه دانست و اضافه کرد: تولید، توزیع و توسعه مواد افیونی یکی از اهرم های خطرناک هجمه فرهنگی استکبار جهانی است که تاکنون جمع زیادی از جوانان را به کام سوزناک خود کشانده است.
وی یادآور شد: کشفیات مواد مخدر در این شهرستان در اثر توسعه فعالیت های فرهنگی و مشارکت های اجتماعی طی 6 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.
رئیس دادگستری آبدانان مواد مخدر را سم کشنده طراوت فردی و نشاط اجتماعی توصیف کرد و افزود: از نظر دستگاه قضایی معتادان مجرم شناخته نمی شوند بلکه بیمارانی هستند که حاکمیت و مردم وظیفه دارند برای بهبود آنان تلاش کنند.
سبزواری گفت: اعضای انجمن معتادان گمنام (NA) که در زمینه رهایی افراد از دام فریبنده و نابودکننده مصرف مواد مخدر تلاش و آنان را به آغوش گرم خانواده برگردانند تسهیلات اشتغالزایی و معیشتی با بهره بسیار پایین پرداخت می شود.
وی راه اندازی مراکز ترک اعتیاد و اصلاح و تربیت معتادان را مفید عنوان کرد و افزود: هم اکنون 2 مرکز ترک اعتیاد با تجهیزات مورد نیاز در این شهرستان فعالیت می کنند و در تلاشیم تا مشکل فضای فیزیکی و محل آموزش های عمومی انجمن معتادان گمنام را برطرف کنیم.
معتادان گمنام، (NA) یک انجمن بین‌المللی غیرانتفاعی از زنان و مردانی است که اعتیاد به مواد مخدر٬ مشکل اصلی زندگی ‌شان بوده است.
این انجمن متشکل از معتادان در حال بهبودی است که به طور مرتب گرد هم می‌آیند تا به کمک هم پاکی خود (از مواد مخدر) را حفظ کنند.
شهرستان 50 هزار نفری آبدانان در 164 کیلومتری ایلام قرار دارد.
استان ایلام با جمعیت حدود 580 هزار نفر بر اساس طرح شیوع شناسی اعتیاد با نرخ شیوع 1.7 درصد در رده 23 در میان 31 استان کشور قرار دارد.
بر اساس آمارهای غیر رسمی بیش از 12 هزار نفر از جمعیت استان ایلام به معضل اعتیاد گرفتار هستند.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار: حسن کهزادیان
6119/7174
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.