به گزارش ایرنا، علیرضا غیور عصر روز چهارشنبه در جلسه کارگروه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اداره بهزیستی اردستان افزود: کار پیشگیری از مصرف مواد مخدر نباید منحصر به هفته مبارزه با مواد مخدر باشد لذا باید در طول سال این مساله پیگیری شده و کار فرهنگی و آموزشی ادامه داشته باشد.
وی گفت: علیرغم تلاش و کوشش دستگاه های مربوطه و هزینه های مصرف شده در راه پیشگیری از مصرف مواد مخدر متاسفانه تعداد معتادان در سطح کشور افزایش یافته است و اقدام های صورت گرفته نتوانسته از افزایش معتادان جلوگیری کند.
فرماندار اردستان خاطر نشان کرد: دستگاه های مرتبط با کار پژوهشی و تحقیقی باید نقاط ضعف را شناسایی کرده و راهکار مناسب جهت کاهش معتادان ارائه کنند هم چنین با برپایی نمایشگاه ویژه برای بازدید خانواده ها، والدین را با راه های پیشگیری از مصرف مواد مخدر آشنا سازند.
غیور افزود: معضل اعتیاد به مواد مخدر امروز به عنوان یکی از مهم ترین مشکل های اجتماعی در کشور مطرح است که خود زمینه ساز بسیاری از معضل ها و مشکل های اجتماعی و اقتصادی است.
وی به نقش اثر گذار رسانه ها در بالابردن سطح آگاهی خانواده ها در ارتباط با شناخت اثرهای مصرف مواد مخدر در افراد و ارتقاء سلامت و راه های پیشگیری اشاره و خاطر نشان کرد: افزایش اطلاعات و آگاهی یکی از عمده ترین و اساسی ترین زمینه هایی است که رسانه ها می توانند در آن فعالیت کنند.
رئیس اداره بهزیستی اردستان نیز در این جلسه گفت: هم اکنون بالغ بر 210 نفر در سطح شهرستان تحت پوشش 2 مرکز ترک اعتیاد متادون درمانی ساحل سلامت و مشاوره ساحل امید قرار دارند.
محمدعلی مطلب زاده افزود: متاسفانه مشکل های اقتصادی و تعداد کم مراجعان به کمپ ترک اعتیاد باران این مرکز تعطیل و با پیگیری های بعمل آمده در آینده نزدیک کمپ دیگری در شهرستان راه اندازی می شود.
وی خاطر نشان کرد: اداره بهزیستی با برپایی نمایشگاه پیشگیری ازمصرف مواد مخدر و تهیه و توزیع بروشور و سی دی و کلاس های آموزشی برای قشرهای مختلف شهرستان تلاش دارد زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر درسطح جامعه را افزایش دهد.
مرکز شهرستان اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.