احمد ریواده سه شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری ایرنا خراسان شمالی اظهار کرد: مرکز ماده 16 (کمپ ترک اعتیاد لنگر) با 46 نفر ظرفیت برای درمان معتادان متجاهر راه اندازی شده است و قرار است ظرفیت این مرکز به 2 برابر افزایش یابد.
وی در بخش دیگر سخنان خود درباره آسیب های مواد مخدر در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب، اعتیاد را آسیب نخست جامعه عنوان کردند و این امر، نشان از افزایش مسئولیت مسئولان برای حل این معضل دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: رئیس‌جمهوری نیز بر مشارکت​ مردم برای حل مشکل و اجتماعی کرد آن تاکید دارد بنابراین باید از توان اقشار و گروه های مختلف برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد.
وی افزود: مواد مخدر، آسیبی است که آسیب های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد و امروز تمام دنیا با آن درگیر و به آن مبتلا است.
وی وجود زمینه های دسترسی به سود اقتصادی را از علت های گرایش به خرید و فروش مواد مخدر عنوان کرد و گفت: گردش مالی مواد مخدر در دنیا یک هزار و 400 تا یک هزار و 600 میلیارد دلار گزارش شده است و این رقم می تواند گویای علت های گرایش به خرید و فروش مواد مخدر باشد.
ریواده اقدام دشمن برای مبارزه و تهاجم فرهنگی را از دیگر علت های گرایش به این ماده خانمان سوز عنوان کرد.
وی تاکید کرد: آگاه سازی و افزایش آشنایی مردم با تبعات ناشی از گرایش به مواد مخدر مهم ترین راه و اقدام برای حل مشکل مواد مخدر است.
ریواده اظهار کرد: در این زمینه نیازمند تعامل و همکاری رسانه ها هستیم.
علی اصغر افتاده رئیس خبرگزاری ایرنا خراسان شمالی هم گفت: دست یابی به موفقیت در مبارزه با مواد مخدر نیازمند اقدامات علمی و کارشناسی است.
وی گفت: ایرنا آمادگی دارد تا از توان و ظرفیت های خود برای افزایش آشنایی مردم با تبعات ناشی از گرایش به مواد مخدر و آثار مخرب آن استفاده کند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.