به گزارش ایرنا، علیرضا جعفری روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرچک گفت: برخورد قاطع با پدیده شوم اعتیاد باید بر اساس مبانی علمی و شیوه های نوین انجام شود و در این مسیر، جامعه به اقدامات پژوهشی خاص که توسط مراکز علمی و دانشگاهی انجام می شود نیاز مبرم دارد.
وی افزود: با تغییر شیوه های مصرف مواد مخدر و استفاده سوداگران مرگ از مواد مخدر صنعتی باعث شده تا شیوه های مقابله با اعتیاد نیز تغییر کند لذا مراکز پژوهشی دانشگاهی باید به عنوان بازوان توانمند شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وارد میدان شده و راهکارهای عملی مبارزه با این بلای خانمان برانداز را به جامعه ارائه دهند.
جعفری بیان کرد: ادارات و نهادهای زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لازم است تا در بحث اطلاع رسانی و آگاه سازی گروه های مختلف جامعه با مواد مخدر به ویژه موادمخدر صنعتی پیشگام باشند و جامعه و به ویژه اولیاء جوانان و دانش آموزان را به شیوه های ابتلاء جوانان به مواد مخدر و راه های پیشگیری از این امر آگاه سازند.
وی مهمترین عامل در پیشگیری از مواد مخدر را ارتقاء سطح اعتقادات دینی در میان نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی یاد کرد.
معاون فرماندار قرچک با تأکید بر استفاده صحیح از مراکز ترک اعتیاد گفت : اداره بهزیستی شهرستان قرچک بایستی بر روی صدور مجوز کمپ ها و نظارت بر آنها همچون گذشته دقت نظر داشته باشد تا با بهره گیری از توان این مراکز ، شاهد بهبودی افراد بیشتری از مبتلایان به مواد مخدر باشیم.
وی گفت : در حال حاضر سه کمپ ترک اعتیاد در شهرستان مشغول به فعالیت می باشند که این مراکز توانسته اند افراد زیادی را از بند اعتیاد برهانند.
جعفری با تأکید بر اجرای طرح محله محوری مبارزه با اعتیاد گفت : اداره تبلیغات اسلامی می تواند در هفته جهانی مبارزه با موادمخدر که با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان هم زمان است از ظرفیت ائمه جماعات برای مبارزه با این پدیده از طریق تریبون مساجد بهره گیرد تا مضرات اعتیاد در بین نمازگزاران تشریح شود و در بین سایر اقشار جامعه اشاعه داده شود.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.