آیت الله سید احمد میرعمادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این گردهمایی با حضور ائمه جمعه استان های خوزستان، همدان، ایلام، کرمانشاه، لرستان و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در مورد مسائل خانواده برگزار خواهد شد.
به گفته وی تحکیم خانواده و سرمایه اجتماعی آن، فرهنگ سازی و تقویت تعاملات اخلاقی، خانواده و مقابله با جنگ نرم دشمن، ارائه الگوی اسلامی خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی،خانوداه و اسیب های اجتماعی از جمله محورهای مورد بحث سخنرانان این همایش است.
وی همچنین گفت: نقش نماز جمعه در تحکیم خانوداه، ترویج رشد جمعیت و آسیب شناسی آن، گفتمان سازی تسهیل ازدواج موفق و آسان، علل فروپاشی خانواده در غرب،تبیین مسئولیت ها درخانوداه، نقش خانوداه در اقتصاد مقاومتی،جایگاه زن در خانواده،خطر پذیری در راهکارهای ازدیاد جمعیت از دیگر محورهای مورد بحث در این گردهمایی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کانون خانواده در معرض اسیب های فراوانی قرار دارد، گفت: بالارفتن سن ازدواج جوانان، کاهش جمعیت و زاد و ولد در ایران، افزایش طلاق در جامعه،رفتن جامعه به سن پیری و مسئله خطر پیری در جامعه از خطرات پیش روی خانوداه در جامعه است.
وی جمعیت در جامعه را عامل اقتدار و باعث پیشرقت و تعالی برشمرد و اظهار کرد: اگر به دنبال اقتصاد قوی هستیم باید نیروی کار قوی در جامعه داشته باشیم و اگر در جامعه نیروی جوان کاهش یابداز نظر اقتصادی دچار مشکل می شود.
امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی ایرانی را باید در خانواده رواج داد و مسئله فرزند آوری و رشد جمعیت به عنوان عامل اقتدار،کار و پیشرفت و ایمن سازی جامعه معرفی کنیم.
آیت الله میرعمادی اظهار کرد: فرهنگ سازی بر ازدواج آسان و موفق و جلوگیری از فروپاشی خانواده و راهکارهایی برای تجکیم خانواده مد نظر ائمه جمعه قرار گرفته است.
به گفته وی در گرهمایی ائمه جمعه در پنج استان با سخنرانی 15 نماینده ولی فقیه و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود و نتایج این همایش برای ائمه جمعه سراسر کشور ارسال می شود.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.