اسدالله درویش امیری روز یکشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار زنجان، مسئولان، تنی چند از خانواده شهدا و جمعی از یگانهای نیروهای مسلح این استان اعم از سپاه و ارتش، در محل ستاد فرماندهی برگزار شد افزود: ساختار نیروی انتظامی بسیار وسیع و گسترده است و این نیرو حتی در دورترین نقاط استان نیز با مردم سر و کار دارد و با آنان در ارتباط است.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی امین مردم و جامعه است و کوچکترین غفلت از ماموریت ها و وظایف محوله، موجب نارضایتی ها خواهد شد اظهار کرد: مردم با مشاهده پلیس در سطح جامعه، احساس امنیت و آرامش کرده و در مقابل مجرمان و تبهکاران به شدت احساس ناامنی می کنند که این سرمایه ای بزرگ است و باید حفظ و تقویت شود.
درویش امیری با اشاره به اینکه امروز ناجا از محبوبیت خوبی در میان جامعه و مردم برخوردار است، افزود: حرکات و رفتار پلیس باید مهربانانه و آرامش بخش باشد و این نیرو باید همچنان در حفظ و برقراری امنیت و حاکمیت قانون و نظم و انضباط اجتماعی، دقیق و استوار باشد.
استاندار زنجان از نیروی انتظامی به عنوان حافظان اصلی امنیت در سطح جامعه و میان مردم یاد کرد و گفت: حاکمیت قانون در برقراری امنیت پایدار حرف نخست را می زند و نیروی انتظامی تلاش می کند امنیت و نظم و انضباط اجتماعی را در چارچوب قانون فراهم کند.
درویش امیری با تاکید بر اینکه برقراری امنیت و ایجاد نظم و انضباط، بزرگترین رسالت نیروی انتظامی است، تصریح کرد: امروز عزیزان نیروی انتظامی با جان دل از امنیت در سطح جامعه پاسداری کرده و با اتکا به پشتیبانی مردم در راستای وظایف خود تلاش وافر می کنند.
وی افزود: در جامعه ای که هرج و مرج و قانون شکنی باشد مردم در آن به هیچ وجه امنیت و آرامش نخواهند داشت و امید است دامنه تعامل، همکاری، همراهی و همدلی ها میان مردم و پلیس، روز به روز بیشتر شود تا سطح امنیت به شکل بهتری ارتقا یابد.
استاندار زنجان به نقش نیروی انتظامی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: این نیرو در کنار سپاه، بار سنگین امنیت انتخابات و نظم، انضباط و آرامش در شعب اخذ رای را بر عهده داشت و همواره از این آزمون مهم، سربلند بیرون آمده است.
درویش امیری با تسلیت ایام محرم افزود: پلیس زنجان در برقراری نظم و امنیت در دهه اول محرم به ویژه حرکت عاشورایی و عظیم مردم این استان در روزهای هشتم و یازدهم این ماه عزیز که جلوه ای از عزاداری توام با معرفت و معنویت و شور و شعور حسینی بود سربلند بیرون آمد که این جای تقدیر و تحسین دارد.
وی ادامه داد: استان زنجان در بسیاری از شاخص های تعریف شده امنیت عمومی و نظم و انضباط اجتماعی، رتبه اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است و پلیس در این استان به خوشنامی معروف شده و این آبروی به دست آمده باید حفظ شود.
فرمانده انتظامی استان زنجان نیز گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ماموریت های متنوع و گسترده دارد و با ایثار و شجاعت و از خودگذشتگی در جای جای ایران مشغول خدمت رسانی هستند.
سردار علی آزادی افزود: نیروی انتظامی به صورت مقتدرانه و عزتمندانه، پاسدار ارزش های انقلاب بوده و در مقابل تهدیدات به ویژه تهدیدات نرم، استوار ایستاده است و همواره آماده خدمتگزاری می باشد و در دفاع از مرزها، برقراری امنیت و امدادرسانی در هنگام وقوع سوانح ازخود فداکاری نشان می دهد.
وی با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی مقتدر و آموزش دیده، به تجهیزات نوین مجهز است و به خاطیان اجازه نمی دهد در امنیت و آرامش جامعه و مردم خدشه ای ایجاد کنند، از امنیت به عنوان یک تولید اجتماعی یاد کرد و افزود: تامین امنیت پایدار و ایجاد نظم و انضباط اجتماعی در سایه مشارکت، همکاری و تعامل نیروهای مسلح، مردم، سازمان ها و شورای تامین، امکان پذیر است.
آزادی به امنیت موجود در استان زنجان اشاره کرد و افزود: زنجان یکی از استان های امن و کم وقوع جرم است و این نیرو به منظور تامین امنیت بیشتر در جامعه و میان مردم، طرح های امنیتی مختلفی را در حوزه های مختلف به اجرا در می آورد.
وی برخورد نیروی انتظامی با جرایم را بسیار جدی خواند و افزود: در 6 ماهه نخست امسال میزان کشفیات جرایم اخلاقی 45 درصد، مالی 30 درصد، سایر جرایم فضای مجازی 25 درصد، کالای قاچاق 19 درصد افزایش و میزان وقوع سرقت های مهم نیز 25 درصد، تصادفات رانندگی منجر به فوت 7/4 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 95 کاهش نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، در پایان این آیین از یادمان شهدا در محل ستاد فرماندهی رونمایی شد.
14 تا 20 مهر جاری به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده و همه ساله در زنجان همگام با سراسر کشور برنامه های مختلفی به همین مناسبت به مرحله اجرا درمی آید که امسال نیروی انتظامی زنجان قریب 450 عنوان برنامه در سطح این استان برگزار می کند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.