اهمیت این مساله به ویژه زمانی دوچندان می شود که نگاهی به ترکیب اعضای کابینه دوازدهم نشان از بکارگیری شمار چشمگیری از معاونان وزرای قبلی در کسوت وزارت دارد.
اتخاذ چنین رویکردی در دولت دوم تدبیر و امید، مصداق عینی نخبه پروری و زمینه سازی برای ارتقای شغلی و سازمانی مدیرانی است که در ابعاد ملی و محلی، کارنامه درخشان و قابل قبولی از خود به جا گذاشته اند.
در این شرایط آذربایجان شرقی نیز از جمله استان هایی است که به اذعان ناظران بی طرف، مدیریت ارشد آن در دوره نخست دولت تدبیر و امید در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، کارنامه قابل قبولی از خود بجای گذاشته و خوش درخشیده است.
انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان یکی از سه استان الگو در حوزه اقتصادی مقاومتی و شاگرد اول شدنش در سطح کشور، تبدیل شدن به استان عاری از معتاد متجاهر و کسب عنوان 'امن ترین' استان کشور به مدت سه سال پیاپی از جمله مصادیق عینی مدیریت موفق استان در چهار سال نخست دولت آقای روحانی است.
حال که با تغییر کابینه، زمزمه تغییر استانداران نیز در یک روال عادی و منطقی مطرح است، افکار عمومی آذربایجان شرقی انتظار دارد که موفقیت های مدیریت ارشد استان در حوزه های مختلف از قبیل ایجاد فضای آرام و به دور از هر گونه تنش سیاسی، زمینه سازی برای همگرایی هر چه بیشتر میان جریان های سیاسی و تلاش شبانه روزی برای جذب حداکثری سرمایه خارجی از طریق تحرک بخشیدن به دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه و پیرامونی مد نظر قرار گیرد.
فعال کردن شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، فعال کردن شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با خروجی ایجاد مرکز ماده 16 و کاهش 10 برابری تعداد واحدهای تولید بحرانی از 80 به 8 واحد تنها مشتی از خروار اقدامات سازنده ای است که مدیریت ارشد آذربایجان شرقی در دولت نخست آقای دکتر روحانی با همراهی زیرمجموعه خود برای بهبود شاخص های توسعه استان انجام داده است.
بازتاب حضور همه جانبه و پا به پای مدیریت ارشد آذربایجان شرقی در مسیر توسعه استان را می توان در سفرهای شهرستانی چهارساله وی و بازتاب آن در اظهارات مثبت و همراه با تعریف و تجلیل وزرای مختلف کابینه یازدهم و در سفر اخیر رییس دفتر رییس جمهوری به تبریز مشاهده کرد.
یکی دیگر از دستاوردهای ارزشمند مدیریت ارشد آذربایجان شرقی در دولت نخست آقای دکتر روحانی، باور و کوشش فراگیر وی برای هم افزایی میان نمایندگان مجلس، مدیران استانی و گروه های فعال سیاسی است که در سال های گذشته کم مانند بوده است.
تعامل مثبت با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز با رویکرد کمک به تحقق سیاست های خرد و کلان دولت در این خطه، از دیگر ویژگی های مدیریت ارشد آذربایجان شرقی در چهار سال گذشته بود که موجب شده مردم استان فضای توسعه گرایانه امیدبخشی را از این منظر شاهد باشند.
در نهایت با توجه به برآیند مثبت فعالیت مدیریت ارشد آذربایجان شرقی در کابینه نخست دولت تدبیر و امید، انتظار مردم و مسئولان استانی این است که هر گونه تغییر احتمالی در این حوزه، متعالی و رو به جلو باشد تا مردم تصمیم امیدبخش و مثبت دیگری در قطار تغییرات آقای روحانی را در چارچوب کابینه دوازدهم شاهد باشند.
از: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.