به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره استانی شهید رجایی با بیان اینکه اگر داشته ها به مردم سپرده شود به طور قطع زودتر به ثمر می رسد، اظهار کرد: هر پروژه و هر واحدی اگر بناست طبق قانون واگذار شود، هیچ کس حق مقاومت ندارد.
وی با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه گذار، اضافه کرد: تحقق یک میلیون شغل با امکانات محدود دولتی امکان پذیر نیست و باید از سرمایه های داخلی و خارجی استفاده شود.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تولید و اشتغال جز با ایجاد اعتماد و جذب سرمایه امکان پذیر نیست و در این راستا هر دستگاه در کنار امور جاری خود تشکیلاتی برای بررسی نحوه تامین سرمایه ایجاد کند.
وی یادآور شد: قدردان تلاش همه 112 هزار و 500 کارمند دولت که در طول یکسال گذشته در استان به مردم خدمت کرده اند، هستم.
وی ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر باید الگوی همیشگی ما در خدمت به مردم می باشند و رفتار، کردار، منش و مردم داری این دو شهید باید الگوی یکایک کارکنان دولت باشد.
جبارازده با بیان اینکه تقدیر از خدمات دستگاه ها سنت بسیار خوبی است، گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه ها توسط تیم ارزیابی از بهمن ماه آغاز شده و نتایج آن بدون هیچ گونه سفارش و دخل و تصرف بر اساس شاخص ها به دست آمده است.
وی اظهار کرد: تقاضا داریم دستگاه های منتخب برتری خود را از طریق رسانه ها اعلام کنند تا مردم از خدمت صادقانه دستگاه ها آگاه شوند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: از سال آینده در کنار برگزاری جشنواره شهید رجایی، جشنواره شهید باکری جهت تجلیل از تامین کنندگان عرصه نظم و امنیت در جامعه برگزار شود تا به این طریق از خادمان بخش امنیت قدردانی شود.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در حوزه امنیت در بین تمامی استان ها رتبه برتر در کشور را کسب کرده است، گفت: این عنوان در سایه تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی، امینیتی و اطلاعاتی استان میسر شده است.
جبارزاده با تاکید بر اینکه این جشنواره هر سال باید پربارتر از سال های قبل برگزار شود، افزود: شاخص های دیگری همچون جانشین پروری مدیران، مشارکت جوانان و بانوان در بخش های مدیریتی، رعایت حقوق شهروندی، تقویت سرمایه هااجتماعی و اعتماد مردم، توجه و اهتمام به آنچه رهبری سالیانه از ما می خواهد، باشد.
وی اظهار کرد: جانشین پروری نکته مهمی است که مغفول مانده و باید مورد توجه مدیران قرار گیرد، مدیر خوب کسی است که کارکنان توانمند و با استعداد خود را شناسایی و در سطح مدیر تربیت کند.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر مشارکت جوانان و بانوان در مدیریت استان، افزود: این موضوع یکی از مصوبات شورای عالی ادارای است و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: موضوع حقوق شهروندی جزو اهداف رئیس جمهوری است که با آشنایی مردم نسبت به حقوق خود باعث افزایش میزان سلامت سیستم اداری خواهد شد.
جبارزاده با تاکید بر تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم، افزود: هرچه اعتماد مردم به دستگاه های اجرایی افزایش یابد، به طور مطمئن دلبستگی و اعتماد مردم به کلیت نظام بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: خوشبین کردن مردم به نظام باید سرلوحه کار تمام پرسنل دستگاه های دولتی استان باشد و خدای نکرده این گونه نباشد که در دستگاه های ما کارمندی با برخورد نامناسب خود مراجعه کننده را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات و رای بالای مردم به دکتر روحانی، افزود: مردم در انتخابات براساس وعده ها و شعارهایی که مطرح شد به کاندیداها رای دادند و ما به عنوان عائله دولت موظف هستیم نسبت به تحقق شعارها عمل کنیم.
وی تاکید کرد: همچنین توجه و اهتمام به آنچه رهبر معظم انقلاب سالیانه از ما می خواهد وظیفه شرعی و قانونی است و باید با تمام توان در جهت تحقق امر رهبری و سیاست های ترسیم شده تلاش کنیم.
جبارزاده بر لزوم استقرار نظام پایش نظام اداری و مدیریتی در طول سال تاکید کرد و گفت: ارزیابی ها نباید محدود به جشنواره باشد و در کنار برترین ها باید نگاهی نیز به دستگاه هایی که از ماموریت های خود عقب افتاده اند، وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: سازمان عون بن علی در حوزه توسعه و عمران اقدامات خوبی با وجود محدودیت ها در فضای سبز تبریز انجام داده اند که قابل تقدیر است و براساس اهداف مد نظر شمال تبریز به پارک جنگلی تبدیل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این جشنواره از پنج دستگاه برتر در تمامی شاخص ها، سه دستگاه برتر در شاخص های عمومی و سه دستگاه برتر در شاخص های اختصاصی و سه دستگاه برتر در زمینه روان سازی فضای کسب و کار تجلیل شد.
خبرنگار: مینا بازگشا.ع**انتشار: عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.