به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز شنبه در آیین زنگ «مهر و مقاومت» به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس در سیستان و بلوچستان در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی زاهدان اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش در دولت دوازدهم باید منطبق با نیاز زمان زیر و رو شود.
وی بیان کرد: مسیر تغییر و تحول از مدرسه شکل می گیرد بنابراین باید توجه بیشتری به نوع تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدارس داشت.
وی تصریح کرد: رسیدن به دانشگاه و گرفتن مدرک نباید تنها هدف دانش آموزان در دوران تحصیل آنان باشد بلکه باید ضمن فرا گیری علم و دانش شناخت دقیقی از ضرورت های جامعه کسب کنند.
وی افزود: دانش آموزان در دوران تحصیل باید نقد پذیری، نقش آفرینی، اجتماعی زندگی کردن، قدرت تجزیه و تحلیل مسائل گونان را در مدرسه از معلمان خودشان بیاموزند تا در جامعه بتوانند منشا اثر و خدمت باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کلاس درس نباید نقش تلویزیون را داشته باشد بلکه باید در آن کلاس تبادل نظر و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل مطرح شود.
هاشمی با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس و محرم اظهار داشت: تقارن این رویدادهای مهم نشان از شور و شعور این رویدادهای اثر گذار در جامعه است.
وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا همگرایی و همراهی با حق است افزود: امام حسین (ع) احیا گر حق و روشنگری در جامعه است.
به گزارش ایرنا زنگ «مهر و مقاومت» به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس در مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، استاندار و شماری از مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی زاهدان به صدا در آمد.
افزون بر 700 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 800 مدرسه امروز /شنبه/ همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی 96-97 را آغاز کردند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.