به گزارش خبرآنلاین لرستان، اسمااسماعیل پور،خبرآنلاین لرستان، نعمت الله دستیاری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پلدختر اظهار داشت: استان لرستان و شهرستان پلدختر با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های آب ، کشاورزی و دامپروری متاسفانه روی این ظرفیت ها در راستای ایجاد اشتغال آن طور که باید و شاید کار نشده و حجم محرومیت خود رابیشتر نشان می دهد.
وی افزود:بیشتر محرومیت ها در دولت در واقع به دلیل وجود تحریم ها ، کاهش شدید نفت در کشور ومسئله تک محصولی می باشد اما با این وجود در حوزه های عمرانی و اقتصادی کارهای ارزشمندی انجام گرفته است .
فرماندار پلدختر گفت: احداث آزادراه پل زال - خرم آباد به طور مستقیم نزدیک 2 هزارو 500 شغل از مردم این شهرستان را گرفت که این تعداد به خیل بیکاران پلدختر اضافه شدند .
دستیاری افزود:شاید به طور تقریبی هر هفته در این شهرستان شاهد از بین رفتن جوانانی باشیم که به ناچار برای خرید و فروش کالای چینی و امرار معاش به بنادر جنوبی کشورمی روند که در این راه اتفاقات ناگواری برای
آنان رخ می دهد .
وی به عملکرد صندوق کارافرینی امید در شهرستان اشاره کرد و گفت: این صندوق ممکن است یکی از موثرترین راههای منجر به شغل پایدار باشد اما سال گذشته در شهرستان مقررشد از طریق این صندوق بازارچه ای تشکیل شود که
با استقبال کم روبرو شد .
وی خاطر نشان کرد: بیشترین حجم درخواست کننده وام های صندوق کار آفرینی امید را روستاها تشکیل می دهند و بیشتر این وام ها به جای کارآفرینی وتولید به سمت خرید خودرو یا مشاغل اشباع شده مانند خواروبارفروشی می رود.
وی افزود: به طور عمده میل افراد به سمت سایر مشاغل است انتظار می رود سقف اعتبارات در شهرستان تا سه میلیارد تومان افزایش داده شده وصورت جلسه شود .
فرماندار پلدختر گفت: وظیفه کارگروه تولید و اشتغال رفع موانع تولید در شهرستان است اما صنایع کوچکی که در پلدختر وجود دارد توان خرید بخشی از نیازمندی های خود را ندارند و باید تقویت شوند تا درکاهش بیکاری و ایجاد اشتغال موثر باشد .
وی بیان کرد: کارگروه اشتغال در ایجاد شغل نقش مهمی می تواند ایفا کند و چنانچه فعال و پویا به وظایف خود عمل کند در برطرف کردن نقاط ضعف در حوزه اشتغال موثر است .
دستیاری افزود: انتظار می رود دستگاه های اجرایی شهرستان نسبت به شناسایی طرفیت ها و استعدادهای لازم در زمینه کسب و کار اقدام و مشاغلی که دارای بازار کار مناسب هستند را به متقاضیان این عرصه معرفی کنند .
وی خاطر نشان کرد: بیشترین حجم درخواست کننده وام های صندوق کار آفرینی امید را روستاها تشکیل می دهند و بیشتر این وام ها به جای کارآفرینی و تولید به سمت خرید خودرو یا مشاغل اشباع شده مانند خواروبارفروشی می رود.
فرماندار پلدختربا بیان این که اشتغال جوانان از دغدغه های اصلی دولت است گفت: انتظار می رود بیشترین حجم این وام ها در حوزه کشاورزی و دامداری باشد تا تولید و اشتغال در شهرستان افزایش یابد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 712836
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.