به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز شنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان در رشت با بیان اینکه عده ای به دنبال این هستند که بگویند بعد از برجام هیچ چیز تغییر نکرده، افزود: تا قبل از برجام، تولید نفت روند کاهشی داشت اما اکنون، سه میلیون و اندی بشکه تولید نفت داریم.
وی با بیان اینکه به اقتصاد درون زا اعتقاد داریم، اظهار کرد: در همین راستا از تمامی امکانات تولیدی استان و کشور استفاده می کنیم و بعد از برجام یکی از موفقیت های دولت در استان جذب 720 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری ارزان قیمت بود که به واحدهای تولیدی تزریق کردیم.
استاندار گیلان تصریح کرد: این میزان اعتبار به بیش از 800 واحد تولیدی تزریق شد که 200 واحد به چرخه تولید برگشتند و بخش عظیمی از مشکلات این واحدهای تولیدی نیز برطرف شد.
نجفی با یادآوری اینکه گیلان در زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید دومین استان بیکار کشور بود، اظهار کرد: نرخ بیکار گیلان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در سال 92 ، 15 و شش دهم درصد و امروز نرخ بیکاری به 11 و سه دهم درصد کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری و تعامل تمامی اعضای شورای تامین، فضایی در استان فراهم شده که به آن افتخار می کنیم و طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، گیلان از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در فضای کسب و کار در کشور، اول بوده و هست.
استاندار گیلان ادامه داد: این فضایی که ایجاد شده را باید حفظ کنیم و نگذاریم دعواهای سیاسی و جناحی به استان و کشور ضربه وارد کند.
به گفته نجفی، فضای بعد از برجام باید حفظ شود چرا که با این شعار آمده ایم و آن را ادامه می دهیم.
وی گردشگری را یکی راهکارهای اشتغالزایی عنوان و اضافه کرد: وقتی که روابط مناسبی با دنیا نداشته یا با گردشگران برخوردی نامناسب صورت گیرد، گردشگری ما آسیب می بیند.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراها در زمان دولت اصلاحات کلید خورد و با وجود مخالفت هایی که می شد، اکنون نهادینه شده است.
وی با بیان اینکه نقاط ضعف شوراهای استان در کارنامه چهار ساله آنها محدود بوده، گفت: مردم گیلان کسانی را که پاکدست ، سالم و دارای اندیشه و ایده هستند، بر می گزینند .
نجفی به ضرورت تعامل شوراها با دولت نیز تاکید و اضافه کرد: شوراها باید با مدیریت استان همراه باشد و اگر غیر از این باشد، تفرق می شود؛ مردمسالاری نگفته که شوراها به دولت سنگ بزنند و اگر اینگونه باشد و شوراها همراهی نکنند، فرصت کار از ما سلب می شود.
نهم اردیبهشت ماه، به عنوان روز شوراها نامگذاری شده است.
براساس آخرین تقسیمات کشوری ، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.