مسعود بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره افزایش تعداد افراد جویای کار در استان قزوین اظهار داشت: تعداد ثبت‌نام کنندگان افراد جویای کار در کاریابی‌های استان قزوین نسبت به سال گذشته 5000 نفر افزایش داشته است به نحوی که این آمار در سال گذشته 19000 نفر و در مدت مشابه قبل از آن 14000 نفر بوده است.

وی افزود: متأسفانه دانشگاه‌ها بر اساس نیاز کشور دانشجو جذب نمی‌کنند، همین موضوع سبب بیکاری بسیاری از فارق‌التحصیلان دانشگاهی است، این در حالی است که نداشتن یک نظام جامع بازار کار در کشور نیز یکی دیگر از دلایل بیکاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که آهنگ رشد بیکاری در کشور کندتر شود بیان کرد: فضای کسب و کار به سمت خود اشتغالی پیش می‌رود به نحوی که بخش عمده‌ای از مشاغل ایجاد شده در سال 95، به خود اشتغالی اختصاص دارد.

بابایی تصریح کرد: در سال گذشته یش از 20 هزار فرصت شغلی ایجاد شد که 17 هزار 974 مورد در سامانه رصد ثبت شده و با ایجاد این تعداد اشتغال تا پایان دیماه سال گذشته 10 هزار و 70 نفر به بیمه شده‌های اجباری اضافه شده‌اند.

وی عنوان کرد: از این تعداد 13 هزار و 797 نفر مرد و چهارهزار و 177 نفر زن هستند که به ترتیب 76 درصد و 24 درصد از کل شغل‌های ایجاد شده را شامل می‌شود.

از این تعداد 9 هزار و 534 نفر در قالب خود اشتغالی و 8 هزار و 440 نفر نیز در قالب مزد بگیر بوده‌اند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: 2300 شغل جدید نیز از دستگاه‌های اجرایی متولی ایجاد اشتغال نیز گزارش شده است که قابلیت ثبت در سامانه رصد را ندارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620309
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.