به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه در نشست علمی تخصصی مدیران بهزیستی کشور درسالن اجتماعات سازمان بهزیستی لرستان با بیان اینکه 22هزار نفر در سازمان بهزیستی در حال خدمت رسانی به مردم هستند، افزود: تلاش مستمر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها، توانمندسازی و درمان به هنگام و استفاده از ظرفیت های ارزشمند در دولت تدبیر وامید به عنوان سه رویکرد در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: سالانه 25 هزار کودک معلول در کشور به دنیا می آید که در این راستا تکمیل پرسشنامه ژنتیک ازدواج، توسعه مراکز مشاوره و خدمات تشخیصی اختلالات ژنتیکی مد نظر است.
محسنی بندپی بیان کرد: در این رابطه 2 طرح بزرگ اجتماعی برای رفع این معضل در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: اجرای طرح ثبت الکترونیکی طلاق در مشهد به عنوان استان پایلوت که منجر به کاهش هشت درصدی طلاق در این استان شد به انجام رسیده است.
وی به اجرای طرح ثبت الکترونیکی در 11 استان کشور اشاره کرد و گفت: رفع معضل اعتیاد و ساماندهی معتادان متجاهر در دستور کار بوده و نگاه اجتماع محور و همکاری بین بخشی مورد تاکید است.
وی گفت: سند ملی سالمندان، سند ملی کاهش طلاق و همچنین پیشگیری از طلاق تدوین شده است.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.