مجید امرایی* - به عنوان خادم بی ادعا تقاضای کاهش مصرف برق را از شما بزرگواران داریم. در این خصوص مصمم هستیم هر شب یک پیام بهینه سازی مصرف انرژی برق تقدیم حضور گرانقدرتان ارائه نماییم لذا از همه بزرگوارن خواهشمندیم با دستان مهربان و تفکر اندیشمندانه تان این شرکت را یاری فرمایید تا با اتکاء به قدرت لایزال الهی و همت والای شما عزیزان این تابستان گرم را با حداقل خاموشی سپری نماییم.
جهت آگاهی بیشتر امشب می خواهم در خصوص استفاده از کولر گازی مطالبی را بصورت ایجاز تقدیم نمایم باشد که به عنوان همراهان و همیاران برق لرستان نهایت سعی خود را در جهت اعمال مدیریت مصرف باعث فخر و مباهات ما گردید.
در ابتدا باید عرض نمایم در اکثریت شهرهای استان احتیاج به استفاده از کولر گازی نیست به استثنای پلدختر جهت آگاهی بیشتر عزیزان اعلام می دارم که درجه کولرهای گازی از 16 درجه تا 30 درجه طراحی شده که چنانچه مصرف کننده از درجه 16 تا 24 استفاده نماید بهای برق مصرفی وی بسیار بیشتر از آن چیزی ست که فکر می کند چون هر یک درجه کاهش 5 درصد مصرف برق را افزایش می دهد یعنی اگر به طور مثال درجه کولر را از 22 به 21 برسانیم مصرف ما 5درصد بیشتر خواهد شد لذا برای استفاده بهینه توصیه می شود درجه کولر خور را بین عدد 24 تا 30 قرار دهید هم دمای طبیعی را به شما خواهد داد و هم مصرف انرژی و در نهایت بهای مصرفی خانوارها را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد زیرا مصرف کولر گازی بیش از 5 برابر کولر آبی است.
عزیزانی که از کولر آبی استفاده می کنند سعی کنند حتما سایبان برای کولر آبی خود بسازند تا هوای سرد تری وارد منازل و مجل کار آنان شود.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان لرستان

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 698331
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.