به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا حقیان روز دوشنبه در نماز عید فطر دورود در بلوار معلم این شهر افزود: قانون گرایی و الزامات آن، ارتقای وجدان کاری، حفاظت از محیط زیست و ایجاد روحیه نقد و انتقاد مبتنی بر اخلاق اسلامی از دیگر مصادیق تمدن توین اسلامی می باشند.
وی پذیرش انتقاد دلسوزانه از سوی مسئولان و همه مردم، گسترش روحیه شور و مشورت در امور مختلف و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را از دیگر مصادیق تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: برای تحقق تمدن اسلامی باید کیفیت تولیدات داخلی ارتقا یابد و روحیه و فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی ترویج شود.
امام جمعه دورود با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ پوشش ایرانی اسلامی و فرهنگ رفتار سیاسی در جامعه اسلامی اظهار کرد: رعایت حقوق همسر، فرزندان و شهروندان برای ایجاد تمدن نوین اسلامی ضروری است.
وی هدف و فلسفه انقلاب اسلامی را از نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی احیای اسلام دانست و افزود: براساس نظریه مقام معظم رهبری رسیدن به تمدن نوین اسلامی مستلزم اقداماتی شایسته در 2 بخش سخت افزاری و متنی است.
حجت الاسلام حقیان تصریح کرد: در 38 سال گذشته در بخش سخت افزاری تمدن نوین اسلامی اقدامات بسیار شایسته ای را در کشور انجام داده و گام های بسیار ارزشمندی توسط مردم فهیم و بصیر برداشته شده است اما در بخش متنی و اصلی یک سری ضعف های اساسی وجود دارد که باید مرتفع شوند.
نماز پر فیض عید سعید فطر با حضور جمع زیادی از مردم مومن و خداجوی دورود پس از یک ماه عبادت و بندگی پروردگار در چندین نقطه شهرستان دورود برگزار شد.
7268/3022
خبرنگار: میلاد باقری**انتشار دهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.