مهرداد تاجیک یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 124 میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج در قالب خرید و تامین جهیزیه به نوعروسان، بانوان تحت پوشش و هدیه ازدواج به دامادهای تحت حمایت پرداخت شد.
وی بیان داشت: کمک هزینه تامین جهیزیه نوعروسان مددجو 20 میلیون ریال و هدیه ازدواج پسران تحت حمایت تا سقف 10 میلیون ریال به اعطا می شود.
معاون کمیته امداد هرمزگان با تاکید بر ضرورت توجه به امر جهیزیه نوعروسان تحت حمایت اظهارکرد: رویکرد اصلی کمیته امداد برای تحقق این هدف، ارائه خدمات ازدواج از جمله پرداخت جهیزیه در توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است.
تاجیک یادآورشد: دوره های آموزشی قبل از ازدواج با هدف کسب آمادگی برای آغاز زندگی مشترک زوج های جوان با موضوع های آئین همسرداری ، اخلاق، احکام، بهداشت فردی و روان شناسی، نحوه مقابله با مشکلات و نحوه ی مدیریت اقتصادی زندگی به مددجویان آموزش داده می‌شود.
وی ضمن قدردانی از کمک های نیکوکاران بر لزوم جذب مشارکت های مردمی در انجام این امر خداپسندانه تاکید و اظهارامیدواری کرد: با همکاری و مشارکت خیران بتوانیم بیش از پیش زمینه ازدواج جوانان تحت حمایت را فراهم کنیم.
53 هزار خانوار در هرمزگان با جمعیت 153 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند که سال گذشته، 2500 خانوار از محل وام های خوداشتغالی، خودکفا شدند.
براساس سرشماری سال 95 جمعیت هرمزگان به یک میلیون و 776 هزار و 415 نفر رسیده است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.