به گزارش خبرآنلاین لرستان،در این جلسه معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد با اشاره به اینکه آموزش جوامع محلی و فرهنگ سازی در رابطه با پیشگیری ازحریق در مراتع می تواند بسیار موثر باشد گفت : ظرفیت سازمان های مردم نهاد دوستدار منابع طبیعی و محیط زیست می تواند کمک بسیاری درپیشگیری از آتش سوزی و فرهنگ سازی دراین موضوع شود.
علی کورانی فر عامل 98 درصد آتش سوزی ها درجنگلها و مراتع را عوامل انسانی عنوان کرد و افزود : تغییر کاربری باغات و زمین های کشاورزی توسط افراد سود جو یکی ازعوامل آتش سوزی است که این موضوع باید توسط شهرداری پیگیری و بررسی شود.وی بیان کرد: همه دستگاه های مرتبط مانند بخشداری ها، دهیاران، هلال احمر،آتش نشانی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست نسبت به اقدامات پیشگیرانه در راستای اطفاء و جلوگیری از آتش سوزی در مراتع، مزارع و جنگل ها اقدامات لازم را انجام دهند.
وی اظهار کرد: اداره هواشناسی بروجرد نسبت به اعلام درجه حرارت هوا و اعلام گرمای آن به دستگاه های مرتبط می تواند آمادگی نسبی را برای مهار آتش سوزی توسط آنها فراهم نماید.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بروجرد نیز در این جلسه گفت: هشت اکیپ برای اطفاء حریق در منابع طبیعی بروجرد تشکیل شده که به صورت کشیک 24 ساعته کارخود را انجام می دهند.
امیر ثقلینی افزود: سه دیده بان نیز در مناطق هدف و مستعد آتش سوزی مستقرشده که کار اطلاع رسانی به موقع را برعهده دارند و تعداد آنها نیزدر روزهای گرم سال به هشت تن نیز افزایش می یابند.
وی اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز آتش سوزی در مراتع مناطق بحرانی شناسایی و فصل بحران مشخص شده است.
ثقلینی اضافه کرد: در روزهای تعطیل که مردم به دامان طبیعت می روند آتش سوزی در مراتع بیشتر می شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 684019
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.