به گزارش ایرنا، این میزگرد به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد معاونان و مدیران زیربخش های مختلف زراعی، باغی و دام با هدف شناساندن این بخش مهم اقتصادی استان به معرفی مشکلات و ارائه راه کار برای رفع مشکلات پرداختند.
تبیین اقدامات و تلاش انجام شده برای حل مشکلات مالی کشاورزان، بیان دستاوردهای دولت در زمینه مدیریت منابع آب، توسعه سیستم های نوین آبیاری کشاورزی در استان و فرهنگ سازی مصرف، نمود عینی تلاش ها برای افزایش بهره وری در محصولات به ویژه محصول استراتژیک گندم، بررسی تحقق رعایت الگوی کشت از جمله موضوعاتی بود که در میزگرد مورد بررسی قرار گرفت.
در این میزگرد عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، علی مبارکی معاون بهبود تولیدات دامی، محمد نقی کاظمیان مدیر امور زراعت، محمد علی شریکیان مدیر امور باغبانی، حسین بهنام فر معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی، محمد رضایی مدیر حفاظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی حضور داشتند.
همچنین وحید صباخ معاون مدیریت تنظیم بازار، سید مجیدبهشتی رئیس اداره مکانیزاسیون، ایرج ناصری مقدم رئیس سازمان تعاون روستایی استان، سید محمدمهدی احمدی مدیر کل دامپزشکی استان، حسینعلی حصاری مشاور رئیس سازمان جهادکشاورزی در امور تشکل های بخش دامپروری، حسین عظیمی مشاور در امور اسب و تولید کننده، عباس داوری مشاور باغداری و کشاورزی نیز حضور داشتند.
همچنین در این میزگرد کشاورزان خبره از جمله کاووس شاددلو، علی کمالی و ... نیز حضور داشتند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این نشست درباره اقدامات انجام شده در دولت یازدهم گفت: توفیق زیای در این دولت در بخش کشاورزی حاصل شده است از جمله اینکه در تولید گندم رشد سه و نیم تا چهار برابری در سال 95 نسبت سال های ماقبل دولت یازدهم حاصل شده است.
یوسفی تصریح کرد: پیش از دولت یازدهم 70 هزار تن خرید گندم در خراسان شمالی گزارش شده بود اما سال گذشته 256 هزار تن از این محصول خریداری شد.
وی اظهار کرد: تولید گندم بذری در استان نیز از سه هزار و 500 تن با 14 رقم در سال 92 به 14 هزار تن با 22 رقم در سال 95 رسیده است.
یوسفی تصریح کرد: در چهار سال اخیر هشت رقم جدید از گندم متناسب با شرایط اقلیم و آب و هوای استان اضافه شده است و در شاخص میزان رشد خرید گندم نیز دو برابر رشد داشتیم.
وی افزود: در سطح کشور میزان خرید گندم در سال گذشته نسبت به سال ماقبل 42 درصد رشد و در این استان 84 درصد رشد داشته است.
یوسفی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سطح کشت گندم کاهش یافه است به طوری که سطح کشتزارهای آبی گندم استان از 55 هزار هکتار در سال 92 به 49 هزار هکتار در اکنون رسیده است.
مشروح موارد مطرح شده در این میزگرد بر روی سایت ایرنا منتشر می شود.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 3007 / 6042 خبرنگار: ربابه صانعی، کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.