به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این مدیریت اسماعیل محمود آبادی اظهار کرد: تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد در قالب سامانه 'بهین یاب' از جمله طرح‌های در دستور کار، در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.
وی افزود: پرداخت تسهیلات از محل سامانه بهین یاب از ابتدای آبان ماه سال گذشته آغاز شد.
وی گفت: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون 32 نفر از کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که از این تعداد 18 نفر تسهیلات دریافت کرده اند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد حل مشکلات نقدینگی و غیرنقدینگی تولید کنندگان بخش کشاورزی را از جمله مهم ترین دغدغه‌های این شهرستان برشمرد.
محمود آبادی افزود: تسهیلات پرداختی به کشاورزان و بهره برداران ثبت نام شده در سامانه بهین یاب بیشتر در زیر بخش های دام و طیور و صنایع است.
وی اظهار کرد: بازدید از طرح های رونق تولید 'بهین یاب' این شهرستان توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک های عامل بصورت ماهانه انجام می شود.
وی این طرح ها را شامل دامپروری، پرورش شتر مرغ، پرورش ماهیان سردآبی، گرمابی کشتارگاه صنعتی طیور، شرکت های تولید کننده بذر، بسته بندی گردو، کارخانه خوراک دام عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با دریافت این تسهیلات بخشی از مشکلات این واحدها مرتفع شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد در بخش دیگری از سخنانش گفت: 44 هزار و 267 میلیون ریال از اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون توسط این مدیریت جذب شد.
دولت آبادی افزود: این میزان تسهیلات برای خرید 234 دستگاه ماشین آلات و ادوات تخصصی کشاورزی شامل تراکتورهای نیمه سبک، نیمه سنگین، انواع سم پاش و انواع ادوات خاک ورزی بین متقاضیان توزیع و پرداخت شد.
وی افزود: افزایش ضریب مکانیزاسیون علاوه بر سهولت و تسهیل در عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی موجب کاهش هزینه های تولید در واحد سطح واقتصادی شدن تولید خواهد شد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بجنورد از کشاورزان در خواست کرد تا برای تامین انواع ادوات و ماشین آلات کشاورزی از طریق تسهیلات بانکی به کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان کنند.
شهرستان بجنورد حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد که 17 هزار خانوار آن بهره بردار بخش کشاورزی هستند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.