به گزارش خبرنگارایرنا علی کورانی فر روزپنجشنبه درجلسه ستاد مدیریت بحران و ستاد اطفا حریق منابع طبیعی بروجرد که در فرمانداری این شهرستان برگزارشد افزود: همواره پیشگیری به صرفه ترازهراقدامی است براین اساس باید بیشتر وقت خود را صرف این موضوع کنیم.
به گفته وی باید توجه داشته باشیم که کمبود امکانات و نیروی انسانی نباید باعث خسارت بیشترناشی ازآتش سوزی درمراتع و جنگل ها شود.
وی اظهار کرد: آموزش جوامع محلی و فرهنگ سازی در رابطه با پیشگیری ازحریق در مراتع می تواند بسیار موثر باشد.
فرماندار بروجرد اضافه کرد: ظرفیت سازمان های مردم نهاد دوستدارمنابع طبیعی و محیط زیست می تواند کمک بسیاری درآتش سوزی و فرهنگ سازی دراین موضوع شود.
کورانی فربا اشاره به اینکه عامل 98 درصد آتش سوزی ها درمراتع عوامل انسانی است ادامه داد: تغییر کاربری باغات و زمین های کشاورزی توسط افراد سود جو یکی ازعوامل آتش سوزی است که این موضوع باید توسط شهرداری پیگیری و بررسی شود.
وی بیان کرد: همه دستگاه های مرتبط مانند بخشداری ها، دهیاران، هلال احمر،آتش نشانی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست نسبت به اقدامات پیشگیرانه در راستای اطفا و جلوگیری از آتش درمراتع، مزارع و جنگل ها اقدامات لازم را انجام دهند.
وی اظهار کرد: اداره هواشناسی بروجرد نسبت به اعلام درجه حرارت هوا واعلام گرمای آن به دستگاه های مرتبط می تواند آمادگی نسبی را برای مهار آتش سوزی توسط آنها را فراهم کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری بروجرد گفت: هشت اکیپ برای اطفا حریق در منابع طبیعی بروجرد تشکیل شده که به صورت کشیک 24 ساعته کارخود را انجام می دهند.
امیر ثقلینی افزود: 2دیده بان نیز در مناطق هدف و مستعد آتش سوزی مستقرشده که این کاراطلاع رسانی به موقع را برعهده دارند و تعداد آنها نیزدرروزهای گرم سال به هشت تن نیز افزایش می یابند.
وی اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز آتش سوزی در مراتع مناطق بحرانی شناسایی و فصل بحران مشخص شده است.
وی اضافه کرد: در روزهای تعطیل که مردم به دامان طبیعت می روند آتش سوزی در مراتع بیشتر می شود.
بخشدار اشترینان نیز دراین نشست گفت: مهار آتش سوزی در مراتع یک کارتخصصی است دراین راستا باید آموزش های لازم را به مردم روستا ها داده شود.
محسن یعقوبی فر افزود: مراتع شهرستان بروجرد درمناطقی قرار دارند که امکان ورود خودروهای اتش نشانی وجود ندارد براین اساس مهار آتش سوزی باید به صورت های دیگری انجام شود.
مسئول آتش نشانی بروجرد گفت: امکانات و تجهیزات آتش نشانی برای اطفا حریق کافی نیست و باید برای این موضوع تصمیمات لازم گرفته شود.
غفاری افزود: آتش نشانی بروجرد با کمبود خودروهای سبک اطفا حریق مواجه است واین موضوع باید ازطریق فرمانداری ویژه شهرستان پیگیری شود.
وی اظهار کرد: آتش نشانی بروجرد برای خروج از شهر نیاز به دستور فرمانداردارد براین اساس آتش سوزی بیرون از شهر باید با دستور فرمانداری انجام شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا اعضای ستاد مدیریت بحران و اطفا حریق شهرستان بروجرد در ادامه جلسه چگونگی مواجه با حریق در مراتع را بررسی کردند.
7190/7273 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.