پایان رافت روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در آستارا افزود: متاسفانه در بسیاری مواقع شاهد رفتارهای نادرست مردم با محیط زیست هستیم و ریختن زباله یکی از آن رفتارهاست.
وی با اشاره به اینکه شهر و محیط پیرامون ما بدون زباله زیباست، اضافه کرد: باید این فرهنگ سازی از کانون خانواده ها آغاز شود و والدین با آگاه سازی فرزندان خود، آنها را از عواقب این اقدام نادرست مطلع کنند.
وی اظهار کرد: هر کدام از شهروندان اگر نسبت به پاکیزه نگه داشتن طبیعت حساسیت داشته باشند، نتیجه روشن آن را در آینده خواهیم دید.
رافت همراه داشتن کیسه های زباله را برای گردشگران ضروری خواند و بیان کرد: خانواده ها در تمام ایام به خصوص در روز طبیعت می توانند پسماندها را داخل کیسه های زباله ریخته و آنها را به نزدیکترین سطل های زباله تعبیه شده در محدوده خود حمل کنند تا محیط زیستی پاک داشته باشیم.
وی تدوین برنامه های فرهنگی با موضوع حفظ محیط زیست و مشارکت دادن تمام اقشار مردم را در این راستا لازم برشمرد و تصریح کرد: پیوستن ورزشکاران به پویش نه به ریختن زباله می تواند گامی در راستای حفاظت از محیط زیست باشد.
پایان رافت بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس از اهالی آستاراست.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و در این شهرستان روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.