به گزارش ایرنا ملت ایران همواره با حضور پرشور و آگاهانه خود در پای صندوق های رای، ضمن خلق جلوه هایی باشکوه از بینش سیاسی خود و با رای به اقتدار نظام جمهوی اسلامی ، تضمین کننده تداوم نظام بوده اند.
در لرستان نیز بنا برمشاهدات خبرنگار ایرنا حضور مردم لرستان از همان لحظات آغازین رای گیری در پای صندوق رای ، بیانگر خلق حماسه ای از جنس حضور و احساس مسئولیتی است که مردم این سرزمین به گواه و شهادت حضور خود در مواقع ضروری ، به آن رسیده اند.
از مصداق های این درخشش ملت و این اتفاق نظر همگان در پای صندوق های رای و دفاع از حق رای خود به عنوان تنها داشته و سهم سیاسی خود می توان به حضور جوانان و از جمله رای اولی ها، زنان ، مردان جوان، میانسال و مسن اشاره کرد که این بار به پشتوانه بلوغ سیاسی خود آمده اند تا تضمین کننده حرکت رو به جلو ملت و اعتبار بین المللی سرزمین و دیار خود باشند.
مصداق بینش سیاسی مردمی که این بار پرشورتر و مسئولانه تر از قبل پای صندوق های رای حاضر شده اند آن دختر جوان خوش لباسی است که روی از دوربین صدا وسیما برنمی گرداند و با افتخار شناسنامه ممهور شده خود به مهر انتخابات دوازدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری را به رخ می کشاند.
دختر جوان دانشجویی 23 ساله ای که به همراهی دوستان خود در صف نسبتا طولانی منتظر ثبت دیدگاه و رای خود به انتخاب اصلح در دوازدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری است در گفت و گو با ایرنا می گوید که حدود یک ساعتی منتظر در صف ایستاده است و حتی اگر تا شب هم طول بکشد احساس خستگی نخواهد کرد و این فرصت حضور خود را غنیمت می داند.
این دختر دانشجو ادامه می دهدکه از آنجایی که صف های طولانی و ماندن در این صف ها را دور از انتظار ندانسته باهمراهی دوستان خود آمده تا با بودن در کنار دوستان خود هم خاطره ای از روز انتخابات در ذهنشان باقی بماند و هم اینکه از ماندن در صف حوصله شان سر نرود.
دوستی که این دختر جوان را همراهی اش می کند در پاسخ به اینکه خواسته و مطالبه اش از رئیس جمهور آینده کشور چیست می گوید که ما جوانان اصلی ترین خواسته مان شغل و رفاه است.
بانوی میانسالی که با همراهی مادر سالخورده خود و دست در دست فرزند برای شرکت در انتخابات به یکی از شعب اخذ رای در مرکز شهر آمده است می گوید که مردم ما همیشه در همه انتخاباتی که برگزار می شود حاضر شده اند تا با حضور خود مهر تاییدی بر اقتدارکشور زده باشند.
این بانوی کارمند می گوید امروز ، وظیفه همه ماست چه پیر و چه جوان که در این همایش بزرگ سیاسی با اتحاد و همبستگی ملی شرکت کنند و با باور به اثرگذاری خود در سرنوشت خود و مملکتی که در آن زندگی می کنند ، باعث عزت و سربلندی آن شوند.
وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات بخشی از حقوق شهروندی است اظهار کرد: ما با شرکت در انتخابات با همراه کردن فرزندان خردسال خود در این شور و هیجان انتخاباتی شریک می شویم.
در گوشه ای دیگر از شهر در شرایطی که روز به نیمه رسیده است و گرمای آفتاب شدت بیشتری گرفته است همچنان مردم در صف های طولانی منتظر مانده اند تا نوبت رای دادن شان برسد، مرد میانسالی که بر روی ویلچر نشسته است با همراهی و کمک همسرش به انتهای صف ملحق می شود.
وی در پاسخ به اینکه علت و انگیزه اش از حضور در انتخابات چیست می گوید که من آمده ام تا با همراهی مردم سرزمین ام در سرنوشت خود سهمی داشته باشم و این حضور یکپارچه مردم در پای صندوق های رای بیانگر درک بالای مردم و موقعیت شناسی آنهاست که در هر موقعیتی که به ارزش حضور خود باور داشته اند به میدان آمده اند.
این مرد میانسال نشسته بر ویلچر در پاسخ به اینکه خواسته ات از رئیس جمهور چیست می گوید که ما امروز آمدیم و به وظیفه خود عمل کردیم مابقی راه بر عهده مسئولان است که آنچه که لایق این ملت است را از آنها دریغ ننمایید؛ عزت و احترام ملی و بین المللی مهمترین خواسته مردم است.
پسر جوانی که ظاهرش نشان از رای اولی بودنش دارد نیز در میانه های صفی طولانی قرار دارد و زمان ثبت اولین تجربه سیاسی خود را انتظار می کشد و می گوید حدود یک ساعتی از ماندنش در صف انتخابات می گذرد.
او که یکی از حدود 37 هزار رای اولی لرستان است می گوید که از این تجربه احساس خوشایندی دارد و خرسند است که رای او هم در انتخاب رئیس جمهور کشوری خواند می شود.
در گوشه ای دیگر از شهر و در یکی دیگر از شعب اخذ رای مرکز لرستان همچنان صف های طولانی حکایت از حضور گسترده و حماسی مردم در انتخابات دارد بانوی51 ساله خانه داری که به همراه خانواده برای شرکت در انتخابات آمده است می گویدکه بیشتر از یک ساعت است که در صف منظر است و آمده تا در این شرایط اثرگذاری خود در سرنوشت کشورش را اعلام کند.
وی می گوید که در هر خانواده ای جوان تحصیل کرده و دانشجو وجود دارد اینها سرمایه های ما هستند که باید شرایط مطلوبی برای ازدواج و اشتغال آنها فراهم شود تا جامعه به سمت پویایی و نشاط پیش رود.
این مادر می گوید که امنیت و آرامش در جامعه و به دنبال آن آرامش در خانواده مهمترین خواسته من از رئیس جمهور است.
یکهزار و 766 صندوق اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در نظرگرفته شده است.
26 هزار نفر از عوامل اجرایی ، نیروی انتظامی و بازرسی در کنار عوامل نظارت انتخابات را در لرستان برگزار می کنند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود، نورآباد و کوهدشت به صورت الکترونیکی برگزار می شود و 599 شعبه الکترونیکی در این 6 شهر در نظر گرفته شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور در حال برگزاری است.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.