به گزارش خبرنگار ایرنا حبیب الله خجسته پور روز سه شنبه در نشست مشترک ستاد انتخابات استان لرستان و شهرستان پلدختر در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: نظام جمهوری اسلامی در آستانه تکامل قرار دارد زیرا از سال های پایانی دهه چهارم به عنوان دوره تکامل یاد شده است.
وی اظهار کرد: در طول این 40 سال پستی و بلندی ها، ترورها، کودتاها و جنبش های قومی از آغاز تشکیل نظام جمهوری اسلامی تا جنگ تحمیلی وجود داشت.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان با اشاره به جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی علیه ایران بعد از دوران دفاع مقدس افزود: ایران اسلامی به رغم اینکه خود آبستن حوادث زیادی به واسطه قرار گرفتن در چهار راه ارتباطی دنیا است به دلیل وجود منابع زیر زمینی زیاد همواره محل جولان درگیری های کشورهای مختلف بین المللی بوده است.
وی گفت: در چنین شرایطی ایران اسلامی توانست اصول اولیه ای که اعلام کرده بود یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به طور کامل رعایت و روی پای خود بایستد که در تمام این موفقیت ها می توان حضور مردم را به عنوان نقشی بی نظیر در کنار رهبری امام راحل و خلف صالح ایشان تعریف کرد.
خجسته پور افزود: در اتفاقات بعد از انقلاب و جنگ اگر مردم پای کار نبودند توفیقاتی حاصل نمی شد و به واسطه حضور مردم توانستیم ایستادگی کنیم و در نهایت اجازه ندهیم یک وجب از خاک این مملکت جدا شود.
وی اظهار کرد: هرجا که مردم حضور پیدا کردند به قوام و دوام این نظام کمک شد و اینها فقط به واسطه حضور مردم بعد از دعوتی بود که امام راحل داشتند.
رییس ستاد انتخابات استان لرستان افزود: در این نظام که هم بر پایه جمهوریت یعنی مردم سالاری و هم بر پایه اسلام بنا شده یکی از جاهایی که می توان حضور مردم را به خوبی دید، انتخابات است.
وی گفت: در کنار رقابت های انتخاباتی موجود باید به دنبال مشارکت و حضور مردم در صحنه باشیم و هرآنچه در توان داریم به واسطه جایگاه شخصی و اداری تلاش کنیم تا این حضور پررنگ تر باشد.
خجسته پور افزود: از آحاد مردم فارغ از هرگونه جناح و گرایش های سیاسی دعوت می شود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا پای صندوق های رای بیایند.
وی اظهار کرد: ما به عنوان مجریان انتخابات موظف به بسترسازی برای مشارکت مردم و تامین امنیت آنها هستیم؛ با ایجاد این بستر زمینه سلامت انتخابات نیز فراهم می شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان خطاب به مردم گفت: شک و تردید نکنید با نظارت وزارت کشور و همه دست اندرکاران انتخاباتی سالم بدون کوچکترین دغدغه برگزار خواهیم کرد.
فرماندار پلدختر نیز در این نشست گفت: 160 روستای واجد شرایط در شهرستان پلدختر برای انتخابات پیش رو ثبت نام شده که نسبت به دوره قبل 30 درصد رشد داشته است.
نعمت الله دستیاری با بیان اینکه وحدت و همدلی خوبی بین ستاد انتخابات و سایر دست اندرکاران در شهرستان پلدختر وجود دارد، افزود: ضمن انجام کارهای اجرایی طبق دستورالعمل ستاد امنیت انتخابات استان لرستان در حوزه اجرا و امنیت در شهرستان کمیته های امنیتی با 2 زیر گروه کمیته رصد و کمیته انتظامات تشکیل شده اند.
وی با بیان اینکه تا این لحظه هیچگونه مشکلی در زمینه مسایل انتخاباتی در شهرستان وجود نداشته است، اظهار کرد: کل مسایل امنیتی و انتظامی در این شهرستان رصد می شوند و جلسه های مختلف و متعددی با ستاد انتخابات و داوطلبان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه حفظ سلامت انتخابات مهم ترین مساله است، افزود: برای ستادهای ریاست جمهوری کلاس توجیهی برگزارشده و مطالب بر اساس قانون به آنها گوشزد شده و هم اکنون ستاد نامزدهای ریاست جمهوری در شهرستان فعال است و تاکنون گزارشی مبنی بر وجود نا امنی، تنش و یا چالش ارایه داده نشده است.
دستیاری افزود: نقاط مساله داردر شهرستان مثل بعضی روستاها و صندوق هایی که در ادوار گذشته مشکل دار بودند شناسایی شده اند و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری تلاش ما در جهت سلامت، امنیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم است.
وی اضافه کرد: 124 شعبه اخذ رای در سطح شهرستان پلدختر داریم که از این تعداد 91 شعبه روستایی و 33 شعبه شهری است که همه این نقاط شناسایی شده اند و زیرساخت های آن در حوزه فناوری و به لحاظ مکان یابی در آمادگی کامل است.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.