به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات استانداری افزود: در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده استان تمامی دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر متناسب با شرح وظایف خود باید همکاری لازم را داشته باشند.
وی گفت: مناطق آلوده به مواد مخدر استان لرستان که به مکانی برای خرید و فروش و استعمال مواد مخدر تبدیل شده اند بستری برای ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی می باشند که این موضوع خانواده های بسیاری را متاثر کرده است.
استاندار لرستان افزود: وجود چنین مناطقی به هیج وجه در شان مردم و مسئولان لرستان نیست و باید با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله دادگستری و شهرداری ساماندهی این مناطق به صورت ضربتی و در کمترین زمان ممکن در دستور کار قرار گیرد.
بازوند در خصوص وضعیت زنان معتاد متجاهر در استان لرستان نیز گفت: شماری از زنان معتاد متجاهر استان بعد از طی کردن مراحل درمانی خود به مرحله بهبودی رسیده اند که مشکل مسکن این افراد با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی و مشکل اشتغال آنها از طرف کمیته امداد برطرف می شود.
وی افزود: این اقدام در راستای صیانت از این افراد و پیشگیری از بازگشت آنها به مصرف مواد مخدر انجام می شود.

** ساماندهی زنان معتاد متجاهر در اولویت است
غلامرضا آقامیرزایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با تاکید بر ضرورت ساماندهی زنان معتاد متجاهر استان گفت: تعداد زنان معتاد متجاهر استان حدود 40 نفر است که هم اکنون 25 نفر از آنها با طی مراحل درمان آماده ترخیص هستند.
وی افزود: از این تعداد 15 نفر بصورت خانوادگی درگیر مشکل اعتیاد هستند به این صورت که فرزندان آنها در بهزیستی و همسران آنها نیز بر اثر مصرف مواد مخدر در مرکز ماده 16 تحت درمان قرار دارند.
آقامیرزایی گفت: در گام نخست باید این 15 خانواده از نظر تامین مسکن و شغل مورد حمایت قرار گیرند تا با ترخیص از مراکز درمانی به حال خود رها نشوند و به طور مجدد بر اثر مشکلات نداشتن مسکن و شغل گرفتار اعتیاد نشوند.
وی افزود: هر کدام از این 15 خانواده به مبلغی حدود 50 تا 80 میلیون ریال برای تامین مسکن نیاز دارند که در مجموع باید 750 میلیون ریال صرف تامین مسکن آنها شود.

**مجازات اعدام راه حل مبارزه با مواد مخدر نیست
جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: برای مبارزه با مواد مخدر به کار گرفتن شیوه های برخوردی تنها راهکار نیست و مجازات اعدام نه تنها مشکل را رفع نمی کند بلکه با ایجاد خانواده های بی سرپرست عاملی برای ایجاد مشکلات و معضلات اجتماعی متعدد می شود.
وی افزود: اخیرا از سوی کمیسیون قضایی مجلس محدود کردن اعدام در دستور کار قرار دارد.
بدری اظهار کرد: هم اکنون زندان ها از محکومینی که بیشتر آنها بطور مستقیم با غیر مستقیم مرتبط با مواد مخدر ارتباط دارند، پر شده است که باید برای کاستن این جرائم راهکارهای موثرتری در پیش گرفت.
رئیس دادگستری استان لرستان افزود: هم اکنون 40 درصد محکومان در زندان مرتبط با مواد مخدر و حدود 20 درصد محکومیت ها نیز ناشی از جرائم مرتبط با مواد مخدر هستند.
وی گفت: هنوز راهکار موثر و مشخصی برای کنترل مواد مخدر در مناطق آلوده ارائه نشده است و با وجود اینکه در مراکز نگهداری ماده 16 خدماتی ارائه می شود اما همچنان هدف مطلوب محقق نشده است.
بدری افزود: مرکز ماده 16 مبارزه با مواد مخدر با ظرفیت حداکثر 550 نفر جوابگو نیست و باید توسعه داده شود.
استان لرستان در شاهراه شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده است و همواره محموله های مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی کشف و ضبط می شوند.
1920/3022
خبرنگار: مهری دریکوند ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.