فرماندار ارومیه از وجود42 نقطه آلوده شهری و روستایی به مواد مخدر در ارومیه خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی عباس حسن خانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان غربی درخصوص ارائه عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ارومیه در سال ۹۵ با اشاره به وجود مناطق آلوده شهری و روستایی گفت: در شهرستان ارومیه ۲۲محله آلوده شهری و ۲۰ نقطه آلوده روستایی در شهرستان، شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه۱۱جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر توسط فرمانداری ارومیه در سال ۹۵برگزارشده گفت: ۱۴۰ مصوبه تصویب و از این تعداد،۱۰۳ مصوبه اجرایی و ۳۷ مورد درحال پیگیری است.

فرماندار ارومیه با اشاره به تشکیل کمیته های آموزشی و پیشگیری شورای هماهنگی در ارومیه تصریح کرد: در سال گذشته،۳جلسه با ۲۶مصوبه از طریق کمیته آموزشی و مذهبی تشکیل شده که از این تعداد مصوبه،۱۱ مورد اجرا و ۱۵مصوبه در حال پیگیری است.

وی ادامه داد:در سال گذشته، یک جلسه با ۱۶مصوبه توسط کمیته پیشگیری از اعتیاد بانوان شورای هماهنگی تشکیل شده که 9 مصوبه اجرایی شده و ۷مورد در حال پیگیری است.

حسن خانی با اشاره به اینکه مراکز کمپ اعتیاد ماده 15 و 16 در ارومیه به صورت خصوصی اداره می شوند افزود: ظرفیت کمپ های فعال ماده ۱۶،شهرستان ارومیه،برای مردان  ۱۳۰ نفر و برای بانوان،۲۰ نفر است.

وی ادامه داد: 7 مرکز فعال بخش خصوصی ارومیه وجود دارد که با ظرفیت 397 نفر در حال فعالیت است.

فرماندار ارومیه درخصوص اقدامات انجام شده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارومیه در مناطق آلوده خاطرنشان کرد: احداث فرهنگسرا، برگزاری کلاسهای آموزش و پیشگیری در50 پایگاه بسیج،اجرای طرح جمع آوری معتادین شهری و روستایی از جمله اقدامات صورت گرفته در سال 95 بوده است.

حسن خانی درخصوص اقدامات فرهنگی در مناطق آلوده گفت: از اقدامات شهرداری ارومیه احداث 9 فرهنگسرا در مناطق آلوده شهر بوده که بخش عمده فعالیت های آن به مواد مخدر و آشنایی با اثرات سوء آن در جامعه می پردازد.

وی ادامه داد: در این راستا 3 فرهنگسرا در حال تجهیز و یک فرهنگسرای دیگر نیز در ارومیه در حال احداث است.

فرماندار ارومیه با ارائه پیشنهاداتی در این جلسه افزود: تبدیل پارک ائللرباغی ارومیه به عنوان پارک بدون دخانیات بمنظور اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر،استفاده از ظرفیت اماکن بلا استفاده جهت توسعه کمی کمپ ماده ۱۵،اجرای طرح غربالگری و درمان کودکان بیش فعال،تکانه گر و افسرده ، تجهیز گمرگ سرو به دستگاههای گاماری و mr و ارائه طرح آموزش در مناطق آسیب خیز از جمله پیشنهادات به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان در این جلسه بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.