حمید یعقوبی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانشگاه بیرجند افزود: مصرف مواد مخدر یک نوع لذت آنی و تنبیه آتی است که اثر بسیار مخربی بر جسم، روح، روان، افکار و احساس افراد بر جا می گذارد.
وی گفت: تعداد افراد مصرف کننده مواد مخدر در خانواده، عصبانیت و پرخاشگری و نگرش مثبت به مواد مخدر در بین دانشجویان سه عامل اصلی و پرخطر ترغیب آنها به سمت مصرف مواد مخدر است.
وی بیان کرد: بروز آسیب های اجتماعی دلایل زیادی دارد اما یکی از چالش هایی که دانشجویان با آن مواجه هستند دوری از کانون گرم خانواده است.
به گزارش ایرنا، یعقوبی اظهار کرد: سال گذشته تحقیقاتی در زمینه بروز آسیب های اجتماعی در قشر دانشجو در مورد 95 هزار دانشجو در کشور انجام شد که 10 درصد دانشجویان از رابطه با خانواده خود احساس رضایت نداشتند.
وی دانشگاه را محیطی چند فرهنگی دانست و گفت: دانشجویان باید بتواند با آداب و رسوم شهرها و استان های مختلف کنار بیایند اما در این زمینه گاهی اوقات دچار چالش هویتی می شوند.

** قلیان و سیگار پرمصرف ترین مواد مخدر بین دانشجویان
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افت تحصیلی را عاملی برای گرایش دانشجویان به سوی مواد مخدر دانست و یادآور شد: قلیان و سیگار پرمصرف ترین مواد بین دانشجویان است.
یعقوبی ادامه داد: 60 درصد دانشجویان مصرف کننده مواد مخدر اذعان دارند که نخستین مصرف آنها مربوط به قبل از ورود به دانشگاه بوده است.
به گفته یعقوبی در حال حاضر پنج نوع آسیب اجتماعی از جمله بیکاری، اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق و مسایل اخلاقی در کشور شناخته شده است که نیازمند رصد و چاره اندیشی برای آن هستیم.

** عضویت 10 هزار نفر در کانون دانشجویی همیاران سلامت
وی از راه اندازی کانون دانشجویی همیاران سلامت و روان سال گذشته در کشور خبر داد و افزود: اکنون 100 کانون دانشجویی همیاران سلامت و روان فعال است و حدود 10 هزار نفر در دانشگاه ها عضو این کانون هستند.
نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی که امروز در دانشگاه بیرجند افتتاح شد،
محورهای آن پیشگیری از ایدز، سوء مصرف مواد مخدر و طلاق است که به مدت سه روز در پردیس دانشگاه شوکت آباد بیرجند دایر است.
این نمایشگاه با مشارکت دادگستری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی ، مدیریت تربیت بدنی و حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دایر شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.