به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سالن جلسات استانداری افزود:در راستای گرامیداشت روز شهید و آگاه سازی مردم استان نسبت به این روز اقدامات نو و خلاقانه ای در سطح استان توسط مدیران دستگاه های اجرایی انجام شود.
وی بیان کرد :استفاده از فضای مجازی و تحت پوشش قرار دادن این فضا به عنوان فرصت مطلوب در راستای معرفی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است.
در این جلسه مصوب شد که دانشگاه های لرستان و پیام نور در روز شهید در سلف سرویس ها غذای رایگان در اختیار دانشجویان ،اساتید و کارکنان قرار دهند.
همچنین هلی کوپتر هلال احمر لرستان به مدت یک ساعت سطح شهر خرم آباد ، گلزار شهدا ، دانشگاه ها و پادگان های این شهر را گلباران کند.
کاشت243 اصله درخت در فضاهای ورزشی استان و برگزاری مسابقه تیراندازی در 11 شهرستان استان و برگزاری مسابقه دوچرخه سواری از دیگر مصوبات این جلسه برای برگزاری روز شهید بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز در این جلسه گفت : تمام دستگاه های اجرایی در این راستا برنامه هایی با نگاه نوآورانه و مشارکت اقشار جامعه در گرامیداشت این روز اجرا خواهند کرد.
مراد روشنی با بیان اینکه شهدا متعلق جامعه و همه آحاد هستند،اظهار کرد:رشادت های شهدا برای ملت ایران بسیار ارزشمند است و به گفته مقام معظم رهبری حفظ یاد شهدا وظیفه عمومی است.
روشنی بیان کرد: غبار روبی گلزار شهدا، تکریم خانواده های شهدا در سطح دستگاه های اجرایی ، نامگذاری قطعه شهدا در بام لرستان ، تکریم نخبگان ایثارگر ،تجلیل از مادران وهمسران شهید،ارائه وصیت نامه شهدا در مکان های عمومی،وبلاگ نویسی در بیان خاطرات و سیره عملی شهدا از برنامه های این هفته می باشد.
هفته شهدا از16 اسفند ماه آغاز و تا بیست و دوم این ماه ادامه دارد.
7274/6060
خبرنگار :مریم نریمانی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.