سید مهدی موسوی کوهپر سه شنبه در آیین افتتاح ساختمان انجمن ملی نخبگان خوزستان دراهواز گفت: همانطور که دراین استان به دنبال منابع نفتی، گازی و معدن هستیم ،باید برای ماندگاری نخبگان نیز به دنبال راهکار و فراهم کردن بستر مناسب باشیم.
وی با ابیان اینکه این افراد گنج های نهفته ومنابع انسانی ارزشمند کشور هستند گفت: به جای یافتن معادن در کوه ها و زیر زمین باید این نخبگان را دریابیم وشرایط ماندگاری آنها را فراهم کنیم.
موسوی کوهپر تصریح کرد: افراد نخبه باید هوشمندانه شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند، اقدامات بسیار خوبی توسط بنیاد نخبگان دراین زمینه صورت می گیرد ولی این به تنهایی کافی نیست.
وی ضمن تشکر ازحمایتهای استاندارخوزستان برای مشارکت در تامین فضای فیزیکی مورد نیاز دفتر بنیاد نخبگان استان تصریح کرد: محیط حضور وفعالیت نخبگان باید در شأن آنها باشد ،سفارش موکد همه مسئولان کشور به ویژه مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بر حفظ جایگاه و احترام این قشر وتکریم آنهاست.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد ملی نخبگان به لزوم استفاده از ظرفیت وجود نخبگان برای حل مشکلات گفت: مشکلات موجود این استان باید به دست همین نخبگان حل شود،اگر یافتن راهکار برای مشکلات را به دست افراد ذیصلاح ومتخصص بسپاریم قطعا با هزینه های بسیارکمتری مواجه می شویم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان در حاشیه این مراسم اظهار کرد : باید به دنبال ایجاد شرایطی باشیم که نیروهای صاحب فکر، اندیشمند و نخبه را در استان نگه داریم که تحقق این هدف نیاز به همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی در سطح ملی و استانی دارد .
جمال عالمی نیسی ادامه داد : برای تامین فضای مناسب و در شأن بنیاد نخبگان خوزستان اخیرا یکی از ساختمان های دراختیار استانداری تخلیه و امروز در اختیار این بنیاد قرارگرفته ودر گام بعدی برای تجهیز آن نیزکمک می کنیم .
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با اشاره به مشکلات پیش امده وپیامدهای ریزگردها در استان اظهار کرد : این شرایط مهاجرت را به دنبال دارد، متأسفانه حجم مهاجرت از استان در سالهای اخیر به طرز قابل تاملی افزایش یافته ازین رو ضرورت چاره اندیشی وارایه مشوق های لازم برای ثبات بیشتر نخبگان در این استان مضاعف می نماید.
علیرضا زراسوندی رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان در این مراسم با بیان اینکه بنیاد نخبگان به خاطر نداشتن ساختمان مناسب ، اعتبارات ملی را از دست داده گفت : خیلی از جلسات انجمن نخبگان خوزستان به دلیل نداشتن مکان مناسب برگزار نشد و نخبگان خوزستانی از این مسئله آسیب جدی دیدند .
زراسوندی ادامه داد : تفاهم نامه ده ساله ای بین بنیاد نخبگان خوزستان و استانداری خوزستان درخصوص واگذاری این ملک بسته شده است .
وی افزود : تجهیزات ساختمان را بنیاد ملی نخبگان خریداری نموده که پس از انجام تغییرات متناسب با مکان اداری بنیاد تا پیش از نوروز 97 اماده بهره برداری خواهد شد .
بنیاد نخبگان خوزستان با هدف شناسایی، جذب و تسهیل و تسریع اقدامات حمایتی از استعدادهای برتر، نخبگان و مخترعان و استفاده از توانمندی آنها برای رفع نیازهای استان فعالیت می کند .

7165/6002/
خبرنگار : حمید رضا ترابی فرد **انتشار دهنده: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.