دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در مراسمی با حضور هنرمندان و نمایندگان اقوام داخلی و خارجی در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان گلستان در گرگان آغاز به کار کرد.

‌به گزارش جماران ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: گلستان نگارستان ایران محسوب می‌شود که برای این استان فرهنگ، آداب و سنن غنی ایجاد کرده است و ما باید قدردان این ظرفیت‌ها باشیم.
مهندس ابراهیم کریمی بیان کرد: امیدواریم گلستان به واسطه ظرفیت‌های متعدد بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و با تلاش همه مدیران و دست اندرکاران بتوانیم اولویت صنعت گردشگری در سند آمایش استان را جامه عمل بپوشانیم.

در ادامه مراسم، استاندار گلستان اظهار کرد: گلستان رنگین کمان اقوام محسوب می‌شود و می‌توان نوعی از همگرایی را سازماندهی کرد که در دنیا مدل رفتار باشد.

دکتر صادقلو بیان کرد: برگزاری جشنواره اقوام فرصتی برای عرضه همزیستی مسالمت آمیز است و گلستان در سایه همگرایی اقوام برگزاری چنین جشنواره‌هایی را تبدیل به فرصت کرده است.

وی، همگرایی، وحدت، مهربانی و دوستی در میان اقوام مختلف گلستان را یک مدل و نماد عنوان کرد و گفت: این مدل را می‌توان به تمام دنیا عرضه کرد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: یکی از شئونات برگزاری جشنواره اقوام این است که اقوام مختلف در جلوه‌های انسانی نماد شوند.

صادقلو تصریح کرد: قدرت الهی بر اساس حکمت، بشر را مختلف آفرید و مختلف بودن برای شناسایی و معرفت است، در واقع آفریده شدن اقوام مختلف دارای شأن الهی است.

سئوراب کومار سفیر هندوستان در ایران نیز طی سخنانی گفت: هندوستان مانند کشور ایران دارای تمدن و اقوام مختلف است که از طریق اتحاد اقوام، کشور به قدرت مورد نیاز دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به رابطه دو کشور ایران و هند از گذشته تا کنون، افزود: رابطه کشور ایران و هندوستان قدمت زیادی دارد و امیدواریم این ارتباط روز به روز گسترده تر و بهتر شود.

سفیر هندوستان در ایران، ضمن قدردانی از اقدامات فرهنگی در ایران و به خصوص در استان گلستان، خاطرنشان کرد: اقداماتی از قبیل برگزاری جشنواره اقوام می‌تواند به روشن شدن فرهنگ ایران در دنیا کمک شایانی داشته باشد.

در ادامه مراسم، معاون امور مجلس، حقوقی و استان ها سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: برنامه و سیاست کلی نظام افزایش گردشگری به ظرفیت 5 برابر تاکنون است و گلستان توانسته با حضور و توانایی مدیران ارشد این سیاست‌ها را عملی کند.

میرهادی قره سید رومیانی با بیان اینکه ایران اسلامی حامل پیام صلح و نشاط عمومی به دنیاست، عنوان کرد: استان گلستان با حضور فرزانگان و نخبگان شاهد تکاپو و اعتلای فرهنگ و تزریق نشاط به کل کشور شده است.

وی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در گلستان گفت: با تعامل ایجاد شده بین اداره کل استان گلستان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امیدواریم در آینده نزدیک با فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد گردشگری پیش رویم.

در دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، 145 غرفه عرضه و معرفی سوغات و صنایع دستی و 22 غرفه معرفی روستاهای هدف گردشگری، سیاه چادر و آلاچیق استان‌های مختلف کشور بر پا شده است. این جشنواره تا تاریخ یکشنبه 12 دیماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان گلستان برای بازدید عموم علاقه مندان برقرار است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.