به گزارش ایرنا احمد نجاتیان روز سه شنبه در حاشیه گردهمایی استانی صلاحیت حرفه ای گروه پرستاری در دانشکده پیراپزشکی خرم آباد در جمع خبرنگاران افزود: صلاحیت حرفه ای پرستاران اقدام مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از طرح تحول سلامت است.
وی ادامه داد: مطابق برنامه ریزی های انجام شده برای این طرح در سه سال آینده تمامی پرستاران کشور باید دارای پروانه صلاحیت باشند.
نجاتیان تاکید کرد: جنبه های مختلفی از جمله علمی و به روز بودن دانش، سلامت جسمی و روانی و مسائل اخلاقی و انضباطی در پروانه صلاحیت تایید پرستاران بررسی می شوند.
وی با اشاره به وجود تعداد زیادی دانش آموخته در دانشکده های مختلف کشور افزود: صلاحیت حرفه ای اطمینان دهنده توانمندی جنبه های مختلف است و اهداف نظام سلامت را تسهیل می کند.
وی گفت: برخلاف قدمت 100 ساله ایران از تاریخ آکادمیک آموزش پرستاری تاکنون ساز و کار حرفه ای برای این رشته تعریف نشده است.
به گزارش ایرنا طبق گفته برخی منابع، تعداد پرستاران کشور بین 120 تا 130 هزار نفر و طبق گفته برخی منابع 200 هزار نفر است.
به گفته مدیرکل دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار جامعه پرستاری ایران همیشه با حدس و گمان مواجه بوده است چراکه آمار مشخص و دقیقی از این افراد در دست نیست و امیدواریم صلاحیت حرفه ای این ضعف آمار جامعه پرستاری را برطرف کند.
7274/3022
خبرنگار :مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.